Az Apple ismét saját televízió gyártását mérlegeli, bár a vállalat korábban több alkalommal is elvetette az ötletet - számolt be a TechCrunch. Steve Jobs már 2011-ben utalt rá, hogy az Apple érdeklődést mutat a tévépiac iránt, ám a cég eddig nem rukkolt elő saját márkájú tévékészülékkel.
Mark Gurman, a Bloomberg elemzője szerint az Apple korábban már prototípust is készített egy érintőkijelzős televízióból. A projekt végül gazdasági okokból állt le: a cég arra a következtetésre jutott, hogy az előállítási költségek és az alacsony kereslet nem garantálná a megfelelő profitot. A tévépiacot a lassú termékciklusok jellemzik, hiszen a vásárlók ritkán cserélik le meglévő készülékeiket.
Legutóbb 2019-ben, az Apple TV+ streamingplatform indításakor került elő az ötlet, de a cég akkor is inkább a szoftveres megoldásokra és más gyártók eszközeinek támogatására koncentrált.
Az Apple jelenleg több okosotthon-eszköz fejlesztésén dolgozik, amelyek közé tartozhat egy saját televízió is. Az intelligens eszközök iránti növekvő kereslet és a vállalat törekvése az ökoszisztéma bővítésére ismét előtérbe helyezte a témát.
Gurman szerint azonban a tévépiac alapvetően nem változott az elmúlt években, így valószínűtlen, hogy az Apple végül belevágna egy hagyományos tévé piacra dobásába. Sokkal inkább elképzelhető, hogy a cég a Google Chromecasthez hasonló megoldással áll elő, amely a meglévő Apple TV szolgáltatások egyszerűbb integrációját célozná meg.
Az Apple stratégiája tehát továbbra is a profitábilis innovációk köré épül, és bár a saját márkájú tévé gondolata izgalmas, a vállalat valószínűleg más, jövedelmezőbb technológiákra összpontosít majd.