A Sony közel 30 éve nem gyártott saját bakelitlemezt, azonban a zenei rajongók továbbra is egyre nagyobb mértékben keresik ezeket, a digitális letöltésekkel párhuzamosan.
A Sony Music ezért 1989 után most először ismét visszatér a bakelithez. A Sony azután döntött így, hogy idén a globális bakelitpiac 1 milliárd dolláros eladást generál. A cég válasza egy japán gyár, ami 2018. márciusában kezdi a termelést.
A Digital Trends megjegyezte, hogy eredetileg a Sonynak nagy szerepe volt a bakelit bukásában, ugyanis rengeteg pénzt ölt a Walkman kazettás és CD-s lejátszók fejlesztésébe - ezek váltották le a bakelitet az 1980-as és az 1990-es években.
Miközben a digitális zenéhez könnyebb hozzájutni, mint valaha, egyre többen tartanak igényt a bakelitlemezek garantálta minőségre. A Sony Music szerint azonban nem csak a zeneőrültek generálják a keresletet, valójában sok fiatal is bakelitet akar, aki amúgy csak streamingszolgáltatáson hallgatott eddig zenét.
Nagy-Britanniában tavaly decemberben a bakelitlemezek eladásai túlszárnyalták a digitális eladásokét. A helyi boltok szerint a vásárlóközönség nagyon szerteágazó, 10 és 90 évesek egyaránt keresik a korongokat, nem ritkán a szülők válogatnak a gyerekeknek.