Néhány napja számoltunk be róla, hogy a Canalys elemzőcég közzétette a globális okostelefon-eladások 2022 első negyedévében mért adatait, a számok alapján pedig a cseppet sem meglepő Samsung-Apple-Xiaomi-Oppo-Vivo erősorrend alakult ki az élbolyban.
A Canalys ugyanakkor országok szerint is méri az egyes márkák teljesítményét, a magyar toplistát elnézve pedig két lényeges eltérést is kiemelhetünk.
Az elemzőcég szerint a hazai vásárlóknál is a Samsung viszi a prímet, 48%-os piaci részesedéssel, ám az előző év azonos időszakához képest 16%-kal csökkentek az eladásai. A második helyen nálunk már a 21%-ot kihasító Xiaomi áll, amely 45%-os növekedést produkált, az Apple pedig csak a dobogó harmadik fokára fért fel, 15%-os részesedéssel és 12%-os gyarapodással.
Forrás: Canalys
A OnePlust is a szárnyai alatt tudó Oppo ugyan hazánkban is a negyedik helyezett lett (elképesztő, 1395%-os növekedéssel), az ötödik helyen viszont egy magyar szempontból új szereplőt, a kínai TCL-t találjuk. A hivatalosan TCL Technology néven futó vállalat licenceli az Alcatel márkanevet, korábban pedig a BlackBerry logója alatt is gyártott olyan modelleket, mint a DTEK50 és a Key-széria. A TCL az év első három hónapjában 3%-ot birtokolt az itthoni piacból, 2021 első negyedévéhez képest pedig 18%-kal nőttek az eladásai.
Érdekességként megemlíthetjük, hogy a tavaly ilyenkor még az LG és a Huawei foglalta el a hazai élmezőny 4. és 5. helyét, ám az előbbi júliusban befejezte a mobilgyártást, az utóbbi pedig látványosan szenved, mióta az amerikai kormány eltiltotta a Google szolgáltatásaitól.