Habár az utóbbi hetekben elsősorban a Facebook legújabb botrányától volt hangos a sajtó, egy ettől független hírből nyilvánvalóvá vált, hogy a védekezés nem köti le a vállalat összes energiáját.
A háttérben ugyanis gőzerővel zajlik a metaverzum kiépítése, melynek a Facebook csak Európában 10 ezer új munkahelyet szentel majd a következő 5 évben. Egy friss jelentés szerint viszont könnyen lehet, hogy ezek az alkalmazottak már nem is a Facebookhoz fognak csatlakozni.
A The Verge nemrég megjelent cikke egy névtelen belsős forrásra hivatkozva arról ír, hogy a jelenleg Facebook Inc.-ként jegyzett vállalat névváltásra készül. A rebranding célja, hogy függetlenítsék a céget a közösségi oldaltól, jobban kihangsúlyozva, hogy valójában egy egész birodalomról beszélünk, melynek szárnyai alá olyan érdekeltségek tartoznak, mint az Instagram, a WhatsApp és az Oculus.
A döntést már a Facebook október 28-án esedékes Connect konferenciáján is bejelenthetik. Az új nevet állítólag olyan szigorú titokként kezeli a Facebook, hogy még a felső vezetésből sem kötötték mindenkinek az orrára. Mark Zuckerberg azonban már korábban is elmondta, hogy hosszabb távon a metaverzumról lesz ismert a vállalat, így nem kizárt, hogy valamilyen módon megjelenik majd a névben a "Horizon" kifejezés, amit eddig két Oculus VR-appnál (Horizon Worlds, Horizon Workrooms) is bevetettek.
Aki esetleg lemaradt volna az előzményekről, a Facebook-féle metaverzum lényegében egy komplex virtuális valóságot takar, ahol egy megosztott térben érhetjük majd el a cég szolgáltatásait a játékoktól a munkát segítő megoldásokon át a közösségi programokig. Zuckerberg szerint a VR-eszközök a jövőben ugyanolyan elterjedtek lesznek, mint most az okostelefonok, a metaverzum-projekt pedig erre a vélt váltásra reagálna, és egyben ösztönözné is azt.
Ha a The Verge értesülései helytállók, akkor Facebook lehet a harmadik nagy tech vállalat, amely az utóbbi években a névváltoztatás mellett dönt: 2015-ben a Google-t szervezték az Alphabetnek hívott mamut alá, a Snapchatből pedig 2016-ban lett Snap Inc., amit "kamerás cégként" pozicionál a vezetőség.