A Netflix év eleji pénzügyi jelentése egyértelművé tette, hogy megtorpant a streaming szolgáltató régóta tartó növekedése, a platform történetében először adva hírt az előfizetői tábor csökkenéséről. A válságüzemmódba kapcsolt cég erre többek között bejelentette, hogy le fog sújtani a jelszómegosztókra, vagyis azokra a felhasználókra, akik másoknak is kiadják a belépési adataikat, akár puszta kedvességből, akár az előfizetési díjon való spórolás céljából.
Első körben Chilében, Peruban és Costa Ricán teszteltek egy erre szolgáló konstrukciót, amelyben a felhasználók némi kedvezményes felárért cserébe "alprofilokat" adhattak hozzá a fiókjukhoz. A beszámolók szerint ez azonban sokakat összezavart, így a Netflix most egy újabb módszerrel próbálkozik.
A kísérleti nyúl szerepe ezúttal Argentína, El Salvador, Guetamala, Honduras és a Dominikai Köztársaság polgáraira hárul, akik a következő hónaptól ismerkedhetnek meg az "add a home", vagyis az "otthon hozzáadása" lehetőséggel. Ennek lényege, hogy az előfizetőknek meg kell adniuk egy otthoni címet, ahol streamelni kívánják a tartalmakat.
Fiókonként csak egyetlen otthont lehet regisztrálni, 3 dolláros extra díjért cserébe viszont plusz címek is megadhatók: az alap előfizetőknek legfeljebb egy, a Standard csomagban kettő, a Premiumban pedig három. Az utazással elvileg továbbra sem lesz gond, a Netflix ugyanis azt sugallja, hogy a laptopról, tabletről vagy mobilról bejelentkezőknél nem fogja korlátozni az otthonon kívüli használatot.
Az otthoni nézőket pedig az IP-címek, az eszközazonosítók és a korábbi fiókaktivitás segítségével fogják monitorozni, melyek összességével a szolgáltató szerint elkerülhető a korlátozás kijátszása. Az előfizetők egy teljesen új beállítási menüt is kapnak, ahol könnyedén menedzselhetik az aktív címeiket.
Azt majd az érintett országokban szerzett tapasztalatok döntik el, hogy mennyire működik ez a gyakorlatban, de annyit már most is leszögezhetünk, hogy a streaming platform rendkívül eltökélt a jelszómegosztók megregulázásában. A közönség viszont végtelenül kreatív tud lenni, ha a kerülőutak kiszimatolásáról van szó, így izgalmas macska-egér játék elé nézünk.
A Netflix ugyanakkor nem csak erre építi a válságstratégiáját, az igazi csodafegyvernek a reklámokkal támogatott előfizetési csomag bevezetése ígérkezik, amelyhez a Microsoft fogja szállítani a hirdetéseket. A vállalat emellett az utóbbi hónapok során több nagy leépítést is végrehajtott, a vezérigazgató Ted Sarandos pedig egy jól irányzott nyilatkozattal igyekezett megnyerni azokat, akik szerint a platform túlságosan is átlendült az ún. "woke" irányba. Az utóbbiak közé tartozik Elon Musk is, aki úgy véli, hogy a "woke elmevírus" már egyenesen nézhetetlenné tette a Netflixet.