Már régóta, gyakorlatilag az új generációs játékkonzolok megjelenése óta fennálló probléma a készlethiány, illetve ebből adódóan a nyerészkedők tevékenysége az online kereskedelemben. A Sony PlayStation 5 és a Microsoft Xbox Series X gépek esetében egyaránt gyakori jelenség, hogy a nagy igényre való tekintettel a termékeket a piaci árnál jóval drággábban értékesítik bizonyos felhasználók.
A világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi oldala, az Amazon egy új eszközzel igyekszik visszaszorítani a nyerészkedőket, amennyiben ez sikeres lesz, az újonnan fejlesztett rendszert bevezeti a vállalat több termék esetében is.
Az Amazon megoldása egy meghívásos rendszer, amellyel nemcsak a nyerészkedni vágyó eladók, hanem a termékeket felvásároló botok működése is redukálható a tervek alapján. A szisztéma lényege, hogy a vásárlók közvetlenül kérhetnek meghívót az eladó féltől, ezt követően egy e-mailben kapnak arról információt, hogyan és meddig szükséges végrehajtaniuk a tranzakciót. A rendszer használatához hagyományos Amazon profil regisztrációja szükséges, Prime előfizetés nem kell hozzá.
Az Amazon vásárlói kapcsolatokért felelős alelnöke, Llew Mason nyilatkozata szerint a vállalat célja, hogy a felhasználók számára alacsony árakat, rengeteg választási lehetőséget, illetve gyors kiszállítást kínáljanak. Ehhez tartozik a vásárlói élmény fejlesztése is, ami javul a meghívásos rendszerrel, hiszen a felhasználóknak így nem kell aggódniuk amiatt, hogy valaki felvásárolja majd magasabb áron eladja a termékeket.
A cég tervei szerint a meghívásos rendszer a közeljövőben több olyan termékre is kiterjeszthető lesz, amelyek iránt kiemelkedően magas a kereslet.