Az Apple új reklámfilmje ismét reflektorfénybe állítja az Apple Watch életmentő képességeit, ezúttal egy ausztrál férfi történetén keresztül. A Rick's Rescue című kisfilm Rick Shearman megmenekülését meséli el, aki 2024 júliusában Új-Dél-Wales partjainál testtel szörfözött, amikor egy hirtelen óceáni áramlat elsodorta a parttól. Rick, aki tapasztalt úszónak számít, először megpróbált visszaúszni, de húsz perc küzdelem után rájött, hogy nem képes legyőzni a hullámokat és a sodrást. Kimerülve, távol a parttól, amikor már a strandot sem látta, az Apple Watch karórájához fordult segítségért. Az órába épített Emergency SOS funkcióval sikerült hívnia a segélyszolgálatot, miközben még mindig a vízben lebegett.
A riasztás után egy mentőhelikopter indult a helyszínre, amely végül megtalálta Shearmant, és csörlő segítségével emelte ki a vízből, majd biztonságban visszaszállította a partra. Az Apple által közzétett reklám dramatizált formában mutatja be az eseményeket, számítógépes grafikával megelevenítve Rick küzdelmét és megmentését, miközben maga Shearman hangja is hallható, hiszen a reklámban az eredeti segélyhívás hangfelvételét is felhasználták.
Az Apple Watch Emergency SOS funkcióját még 2016-ban vezették be, és azóta több hasonló eset is bizonyította a hatékonyságát - emberek menekültek meg szén-monoxid mérgezéstől, autóbalesetek után, vagy extrém sportbalesetek során.
A funkció egyszerűen aktiválható, így még gyerekek is tudták használni veszélyhelyzetben, bár néha véletlen hívásokat is indított, ami kisebb kihívást jelentett a hatóságok számára. Rick Shearman esete mégis tökéletesen példázza, hogy egy technológiai eszköz nemcsak kényelmet vagy szórakozást nyújthat, hanem valóban életeket is menthet. Az Apple Watch ezúttal is bizonyította, hogy a csuklón hordott technológia egy kritikus pillanatban az élet és halál közötti különbséget jelentheti.