Elon Musk egy veszteséges céget vett át, amikor a meghiúsult visszatáncolási kísérlete után tavaly ősszel kénytelen volt 44 milliárd dollárért felvásárolni a Twittert, így a legnagyobb kérdés a kezdetek óta az, hogy vajon a mikrobloggal is sikerül-e csodát művelnie a PayPallel és a Teslával már bankot robbantó milliárdosnak.
A mágnás eddig három jelentősebb lépést tett a diadal érdekében: a korábbi, közel 8000 fős állomány többségét kirúgva 1500 főre csökkentette az alkalmazottak számát, valamint bevezette a valóságos botránysorozatot elindító fizetős hitelesítési rendszert és a fizetős fejlesztői csomagokat, amelyek révén elmondása szerint jelenleg "durván nullszaldósra" jön ki a vállalat mérlege. Most pedig kiderült, hogy mi lesz a következő lépés: támadnak a fizetős újságcikkek.
A fejleményt maga Musk közölte a Twitteren. A kiadóknak májustól lehetőségük lesz arra, hogy fizetős fal mögé rejtett cikkeket posztoljanak a mikroblogra, amelyekhez a felhasználók egyetlen kattintással vásárolhatnak hozzáférést. A milliárdos szerint az olvasóknak ez azért hasznos, mert így olcsóbban megússzák, mintha elő kellene fizetniük az adott lapokra, a másik oldalnak pedig azért, mert ezzel szélesebb közönséget szólíthatnak meg.
Rolling out next month, this platform will allow media publishers to charge users on a per article basis with one click.
— Elon Musk (@elonmusk) April 29, 2023
This enables users who would not sign up for a monthly subscription to pay a higher per article price for when they want to read an occasional article.…
Musk úgy véli, hogy ez a publikumnak és a média képviselőinek is "hatalmas győzelem", azt viszont nem árulta el, hogy mennyi jutalékot fog levonni a Twitter a cikkek értékesítése után. Konkrét információ híján csak következtetni tudunk, méghozzá a "Super Followers" rendszerből, amely lehetővé teszi, hogy a népszerű felhasználók fizetős követőket toborozzanak maguknak, ezért pedig a platform 10%-os jutalékot kér, illetve fog kérni a 12 hónapos türelmi időszak lejárta után.
A részletek tisztázása végett több lap is megpróbálta felvenni a kapcsolatot a Twitterrel, ám a press@twitter.com-ra író reménybeli ügyfelek csak egy kaka-emojit kapnak vissza, mióta Musk márciusban szélnek eresztette a cég sajtóosztályát.