A Google nem is olyan régen indította el az AMP projektet. Ennek a lényege az, hogy a weboldalak betöltési idejét alaposan lefaragják mobilon. Nem számít, hogy valaki kereste-e az újítást vagy sem, szinte biztos, hogy az elmúlt hónapokban már böngészett AMP-optimalizált weboldalakat. Ezeket egyébként egy apró ikon jelzi a keresési találatoknál megjelenő hivatkozások mellett.
Az óriás most úgy döntött, hogy kiterjeszti az AMP projektet. A Google a közösségi médiából merít, méghozzá olyan dologgal, ami a Facebookról vagy az Instagramról már nagyon ismerős lehet.
Az AMP új részét egyszerűen Storiesnak, vagyis történeteknek hívja a Google. Ezek olyan vizuális elemekkel teletűzdelt tartalmak, amelyek hírekhez kapcsolódnak, és a keresési találatok között jelennek meg. Úgy tervezték ezeket, hogy interaktív, vizuálisan gazdag élményt nyújtsanak, szöveggel, képekkel, videókkal és animációkkal.
A felhasználó érintésekkel lépegethet majd a részek és a történetek között, éppen úgy, mint az Instagramon és a Facebookon.
A Google azt tervezi, hogy ezek a történetek mind lenyűgözőek és gyorsak lesznek, betöltési idő szinte nem lesz, akadozásra nem kell számítani. A projekt egyelőre kísérleti fázisban van, csak kevés kiadó használhatja. A jövőben mindenki számára elérhető lesz.