A szakértők évek óta hangoztatják, hogy a streaming elterjedésével meg vannak számlálva a hagyományos televíziózás napja, s persze nem meglepő, hogy a piacvezető platform, a Netflix vezérigazgatója is így gondolja: Reed Hastings nemrég legfeljebb 5-10 évet adott a TV-csatornáknak.
Ennek ellenére a streaming-forradalmat elindító Egyesült Államokban mindeddig nem az internetes szolgáltatók, hanem az előfizetéses kábeltévék álltak a nézettségi lista elején, most azonban az első alkalommal megfordultak az erőviszonyok.
A több évtizedes múltra visszatekintő Nielsen TV Ratings legújabb kimutatása szerint ugyanis júliusban már az amerikai nézők által fogyasztott tartalmak 34,8%-a származott valamelyik streaming platformról, míg a kábeles műsorok csak 34,4%-ot hasítottak ki a teljes tortából.
A hagyományos tévézés mindazonáltal még mindig uralja a piacot, hiszen a harmadik helyre a nyilvánosan sugárzott, előfizetés nélkül nézhető tv-csatornák kategóriája (Broadcast) futott be 21,6%-os részesedéssel, míg az egyéb kategória jelentős, 9,2%-os részesedéssel van jelen.
A nagy kérdés most az, hogy ezzel végleg megfordult-e a streaming és a kábeltévék erőviszonya, avagy a július csak egy ideiglenes kilengés volt a nyári uborkaszezonban. A Nielsen kimutatása alapján egyébként hiába uralja a Netflix a streaming-piacot, a teljes fogyasztásból csak 8%-ot tesz ki, összesítésben pedig még az "egyéb" kategória is felülmúlja 2,2%-kal. Szintén beszédes szám, hogy az elemzőcég szerint a vizsgált időszakban a streaming nézők már hetente átlagosan 190,9 milliárd percnyi tartalmat pörgettek a különböző platformokon.