Amikor a Google 2004. április 1-jén elindította a Gmailt, sokan viccnek gondolták, főleg, mivel 1 GB tárhelyet adott ingyen már akkor, amikor a riválisai csak néhány MB-ot. A cégnek az volt a stratégiája, hogy automatikusan szkenneli a leveleket, és személyre szabott reklámokat jelenít meg.
Bár a magánszféra miatt sokan aggódtak, de végül gombamód szaporodott a Gmail felhasználói tábora. 13 év elteltével pedig a Google többé nem szkenneli a leveleket a személyre szabott hirdetések érdekében.
A Gmail felületén persze lesznek még reklámok, de azok a felhasználó beállításai alapján jelennek meg. Így a reklámok kezelése jobban összhangban van a Google többi szolgáltatásánál bevett módszerrel.
A személyre szabott reklámok akár ki is kapcsolhatók, bekapcsolásnál pedig témák választhatóak. Ezeket olyan viselkedés alapján is nézi a Google, mint a kereséseink vagy a megtekintett YouTube-videóink. A fizetős G Suite-felhasználók persze reklámmentesek maradnak.
A Google egyébként ennek ellenére még mindig átnézni a leveleinket: így tudja bevetni a szűrőket, észlelni a spamet, okosválaszokat küldeni vagy rögzíteni valamit a naptárba.