Idén májusban az Apple a ledobta az atomot és teljesen új lehetőségeket adott a felhasználók kezébe az adatvédelmükkel kapcsolatban. A törekvés lényege, hogy az almás eszközöket használók könnyebben dönthessék el, kinek adnak engedélyt és kinek nem arra, hogy kövesse az internetes tevékenységüket.
Nem meglepő módon az emberek hatalmas százaléka döntött amellett, hogy megtiltja a nyomon követést, ez pedig nagyon sok cégnek okozott kellemetlenséget és egy olyan problémát állított eléjük, amire még mindig nem találták meg a megfelelő megoldást.
A Financial Times jelentése szerint a nagy techvállalatok közel 10 milliárd dollárt, átszámítva több mint 3000 milliárd forintot buktak el az Apple új funkciója miatt. Ez a különbözet az év második felében csúcsosodott ki a Snapchat, a Facebook, a Twitter és a YouTube bevételeit vizsgálva.
Mike Woosley, a Lotame operatív igazgatója egy egyszerű példával magyarázta az őrületes veszteséget. Egy férfi fehérneműket gyártó céget hozott fel, akiknek korábban egy 5 dolláros, ezer férfit célzó reklámból átlagosan egy új vásárlójuk lett.
"Most ahhoz, hogy egyáltalán 1000 férfit elérj, legalább 2000 embernek kell megmutatnod a reklámot, mert nem tudod, hogy ki a férfi és ki a nő. [...] Ha a Facebookon már nem éri meg hirdetni, azonnal tovább kell állni. Éppen ezért nagyon népszerű ilyen szempontból is a TikTok, hiszen sokkal olcsóbb ott az elérés (1000 főre lebontva)."
Az Apple májustól engedélyezi a felhasználóknak, hogy letiltsák az alkalmazások nyomon követését, amihez egy egyszerű felugró üzenetet is csináltak. Nem meglepő módon a legtöbben élnek is ezzel a lehetőséggel, aminek az lett az eredménye, hogy a hirdetők szép lassan elhagyták az iOS-es alkalmazásokat. Persze voltak próbálkozások a technika kikerülésére, ezeket azonban az Apple minden alkalommal lereagálta, persze a felhasználók előnyére.