Egyedülálló koncepció alapján született meg tavaly a Clubhouse nevű közösségi oldal, amely gyorsan felkeltette a legnagyobb techvállalatok figyelmét is. Az iOS készülékeken és kizárólag meghívóval elérhető platform lényege, hogy a felhasználók úgynevezett klubszobát hozhatnak létre, amelyben egy adott témáról beszélgethetnek az emberek. Egyszerű, de mégis kreatív ötlet, így nem is csoda, hogy nagyobb közösségi oldalak is érdeklődtek a felhasználási jogok iránt.
A Bloomberg legutóbbi beszámolói szerint a Twitter volt az egyik legkomolyabb érdeklődő. A mikroblog ugyanis több hónapon keresztül tárgyalt a Clubhouse tulajdonosaival a felvásárlást illetően, és akár több milliárd dollárért is elkelt volna az új platform. Egyesek szerint 4 milliárd dollárt is ajánlott a Twitter, viszont végül a tárgyalások megszakadtak, és ezzel kapcsolatban a részletek nem ismertek.
A Twitter azóta létrehozta a saját, hasonló alapon működő szolgáltatását, a Spacest, amely tesztverzióját jelenleg korlátozott körben érhetnek el a felhasználók, az ötletet pedig egyértelműen a Clubhouse működése alapján dolgozták ki a fejlesztők.
A Clubhouse eközben igyekszik kihasználni a hirtelen jött népszerűséget. A vállalat elindított a Clubhouse Payments szolgáltatást, aminek lényege, hogy a felhasználók közvetlenül tudnak pénzbeli támogatást küldeni a platform tartalomgyártóinak. A cég vezetőinek nyilatkozata alapján ez az első pénzszerzési lehetőség a Clubhouse felületén, viszont a további megoldásokon is dolgoznak, hogy támogatni lehessen a felhasználókat.