Raymond Pao, az HTC Vive termékekért és stratégiáért felelős alelnöke szerint az 5G-t igazán a virtuális valósággal lehet majd kihasználni. Szerinte a magasabb sávszélesség és alacsonyabb válaszidő önmagában nem elég ahhoz, hogy meghódítsa a fogyasztókat, mindezeknek hála azonban magával ragadó VR-élményt lehet majd kialakítani.
Az 5G kapcsán így remek lehetőséget ígérnek a felhőalapú, VR-játékok és a VR-filmek. Ehhez kapcsolódóan megemlítette még a light fields jellegű megoldásokat is, amelyekkel az objektumok körül is körbe tudunk nézni, tehát több lehetőséget adhatnak, mint például a 3D-s mozik.
Az ilyen jellegű filmekig persze még hosszú út vár a mérnökökre, az ingyenes app segítségével egyelőre maximum állóképeket lehet nézegetni a drága VR-headsetekkel.
Az HTC a jövőben az 5G-t és a VR-t egyaránt integrálná a jövőbeli mobiljaiba, készülve az 5G-s VR-élményekre és az új megközelítésben nézhető filmekre. Pao szerint ez a terület az 5G startja után nagyon gyorsan, 1-1,5 éven belül kiteljesedik majd.
Az emberek tehát vagy mind "külön" életet kezdenek a virtuális valóságban, vagy az HTC nagyon mellélő az új stratégiájával.