A főként terméktesztekkel foglalkozó Rave Review a napokban egy érdekes jelentéssel állt elő, melyben a világ leggyűlöltebb cégeit nevezte meg, országokra bontva. A "győztesek" meghatározásához azonban a profi közvélemény-kutatók helyett a Twitterhez fordult a portál.
A Rave több mint egymillió olyan bejegyzést fésült át a mikroblogon, melyek a legismertebb márkákat, technológiai vállalatokat, videojátékos cégeket és gyorsétteremláncokat érintették. A vizsgált alanyok körét a Google segítségével választották ki, így a 100 leggyakrabban keresett szereplő került be a szórásba. Az egyes cégek gyűlöltségét attól függően határozták meg, hogy a velük foglalkozó tweetek negatív vagy pozitív tartalmúak voltak-e.
Az eredmény pedig azt mutatja, hogy a legellenszenvesebbnek vélt tech vállalat nem más, mint a Microsoft, amely 22 országban került a lista élére, megelőzve az olyan szereplőket, mint a Facebook, az Apple vagy a Google. A Rave ugyanakkor megjegyzi, hogy a személyszállításban érdekelt Uber vinné a prímet, ha azt is tech vállalatként kategorizálnánk.
A Microsoftot egyébként az indonézek utálják a legjobban, ahol a redmondiakkal kapcsolatos posztok több mint 51,35 százaléka találtatott negatívnak. A felmérés alapján a 8 országban élre került Sonynak sem túl jó a megítélése, de a Tesla sem örülhet, hiszen 7 államban söpörte be a kínos győzelmet.
Magyar szemmel jóval érdekesebb a legismertebb márkákra koncentráló kimutatás, ebben ugyanis már hazánk is szerepel. A Rave szerint mi valamiért a Sonyt gyűlöljük a legjobban, ami nyilván nem lehet túl pontos megállapítás, hiszen idehaza viszonylag kevesen használják a Twittert, vagyis erősen korlátozott a merítés. A Sonynál ugyanakkor tényleg akadhatnak kisebb PR-gondok, mert ebben a kategóriában a japán vállalat lett a legellenszenvesebb, 10 országban behúzva az első helyet.
Végezetül pedig érdemes vetni egy pillantást a játékipari szereplők összesítésére is: itt a francia Ubisoft számít a leggyűlöltebb cégnek, amit 23 ország twitterezői (beleértve a magyarokat is), utálnak elkötelezetten. Ehhez képest a második helyezett Capcom szinte örülhet, mivel csak kilenc államban hozta ki győztesnek a Rave.
S hogy mi a helyzet a gyorséttermekkel? Itt a KFC ellen lázad leginkább a Twitter, Sanders ezredes csirkefalodája ugyanis 14 országban lett negatív csúcstartó. Ebben a kategóriában sajnos nincs hazai kimutatás, de a németeknél például nagyon nem feküdhet a Whopper enyhén füstös ízvilága, mert az ország twitterezői a Burger Kinget utálják a legjobban.
Habár mindenképp érdekes olvasmány a Rave kimutatása, nem árt megismételni, hogy a módszer miatt erősen torzít az anyag, hiszen a Twitter leginkább az Egyesült Államokban és Japánban népszerű, de még ezekben az államokban sem piacvezető. Az pedig csak hab a tortán, hogy a mikroblog hírhedt a toxikus közösségéről, vagyis a platformon megjelenő bejegyzések komoly hányada eleve negatív hangvételű, bármiről is szóljon.