TCL tévé? Ha még nem hallottál ilyesmiről, akkor segítünk: "alanyi jogon" a kínai gyártó természetesen a távol-keleten népszerű, emellett pedig több más márkanév alatt jelennek meg készülékei, amiről sokszor nem is tudja a vásárló, hogy voltaképpen TCL-t vesz. Ilyen például a Thomson, az egykori francia márkanevet már több mint egy évtizede vették meg. A tévés terület mellett egyébként egyéb műszaki márkanevek alatt is működnek, mint az Alcatel. Most viszont a saját TCL márkát is szeretnék népszerűbbé tenni Európában, a terjeszkedés során Magyarországot i célba vették.
A szeptemberre tervezett, berlini IFA 2019 kiállítás amolyan "előzetesén", az IFA GPC 2019 konferencián jártunk, ahol többek között a TCL képviselőivel is találkoztunk. A Spanyolországban rendezett eseményen a gyártó képviselői először a közelmúltról beszéltek, mivel egyes európai országokban már elkezdték a saját márka népszerűsítését. A francia eredetű Thomson miatt értelemszerűen Franciaországban lehetett egy fokkal könnyebb dolguk, itt ugyanis már tavaly 10 százalékos piaci részesedést hoztak össze. Németországban pedig a tavalyi évben 50 százalékos növekedést produkáltak az előző évi eredményeikhez képest. Most pedig jön a további európai terjeszkedés, Magyarországra már megérkeztek, de igazán most indul majd be a marketing-gépezet.
A TCL 2022-re szeretne a tévés és audio-piacon egyaránt a harmadik legnagyobb európai szereplővé válni, ezért tíz értékesítési központot is elindítottak az öreg kontinensen. Emellett az az elsőre furcsa helyzet is előállt, hogy nem egy európai vagy amerikai cég gyártat Kínában, hanem fordítva: a TCL új kutatás-fejlesztési központja ugyanis Lengyelországban épült meg, ahol kifejezetten az európai igényeket vizsgálják és olyan termékeket terveznek, amelyek az itteni vásárlókra szabott funkciókkal, külcsínnel rendelkeznek.
Emellett elindították azt a folyamatot is, melynek során a TCL márkanevet ismertetik meg az emberekkel. Nekik is lett például márka-arcuk, jelesül a francia PSG világhírű focistája, Neymar. A magyar értékesítési partnerek már megvannak, így tehát esélyes, hogy mi is egyre többször találkozunk majd a TCL nevével, amely kiemelten az Android platformra épülő okostévéivel, 4K felbontású és QLED technológiás eszközökkel szeretne minél több helyen megjelenni a 28" képátlótól egészen a 85 hüvelykes készülékekig.
Az IFA 2019-re és az IFA Summit-ra egyébként a magyar képviseleten lehet vásárolni kedvezményes áron szakmai belépőjegyet és lesz egy új jegytípus is az IFA Next Prémium is, erről bővebben itt lehet tájékozódni.