Kritikák kereszttüzébe került az egyik legújabb TikTok trend, mely egy a vállalat tulajdonában lévő videószerkesztő, a CapCut alkalmazás számos filterének egyikéhez köthető. A szűrő lehetővé teszi, hogy a videón szereplő személyek soványabbnak vagy kövérebbnek látszódjanak. A tartalmak tanúsága szerint a soványítást sokan "motivációs célokra" használják, míg a kövérítő változaton jókat derülnek a videók készítői és a kommentelők egyaránt.
Ez utóbbi az, ami sokaknál kicsapta a biztosítékot, egyesek ugyanis úgy vélik, hogy ez a body-shaming, tehát a testi adottságok miatt megszégyenítés kategóriájába esik, és ez káros lehet azokra a személyekre, különösen fiatal lányokra nézve, akik valamilyen testképzavarral rendelkeznek. Ez volt az, ami lépésre kényszerítette a platformot.
Az eredeti, "chubby filter" címmel ellátott videókat többé már nem dobta fel a kereső, a felhasználók viszont ezt kijátszották, például azzal, hogy a chubby helyett a hasonló jelentésű, chinky kifejezést használták. A TikTok erre azzal reagált, hogy azokat a videókat, melyek ezzel a filterrel készültek megvizsgálják, és amennyiben problémásak, akkor az algoritmus nem favorizálja őket, a tinédzserkorú felhasználóknak pedig meg sem jelennek.
Ezen felül egy szöveges üzenettel is kiegészültek ezek a tartalmak, mely így szól:
"Több vagy, mint a súlyod. Ha neked vagy egy ismerősödnek kérdései vannak a testképpel, az étkezéssel vagy a testmozgással kapcsolatban - fontos tudni, hogy van segítség, és nem vagy egyedül. Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged beszélj valakivel, akiben megbízol, vagy nézd meg az alábbi forrásokat. Ne feledjétek, hogy vigyázzatok magatokra és egymásra."