A CES 2022-n nem csak az olyan "hagyományos" cégek vesznek részt, mint az Intel, az AMD vagy az Nvidia, de az autógyártók is jelen vannak, ami nem is csoda, hiszen a négykerekűek és a kütyük világa már visszafordíthatatlanul összefonódott.
Ezt bizonyítja a BMW legújabb koncepciója, ami a müncheni székhelyű márka tavaly piacra dobott elektromos SUV-jából, az iX-ből varázsolt színváltós digitális élményközpontot.
A CES-re készült járgány nagy dobása, hogy az e-könyvekben is használt E ink, vagyis digitális papír borítja, így dinamikusan képes változtatni a színét. A "BMW iX Flow"-nak hívott technológia a természetéből fakadóan ugyan csak szürke és a fehér különböző árnyalatait képes megjeleníteni, de így is lenyűgöző hatást kelt. Az alábbi videóban 21:17-től látható a mutatvány:
A BMW szakemberei szerint a megoldás akár arra is használható, hogy közvetlenül az autó felületén jelenítsék meg az értesítéseket, például a lemerülő akkumulátorról vagy az esetleges meghibásodásokról.
Ami pedig a belsőt illeti, itt a manapság oly divatos digitális szórakoztatóközpont-koncepciót hangsúlyozzák a bajorok, a "végső digitális élményként" (ultimate digital experience) jellemezve az iX M60-at. A hagyományos autók rajongóinak ez felérhet egy szentségtöréssel, hiszen a szöveg a BMW régebbi, "végső vezetési élmény" (ultimate driving experience) szlogenjének kifordítása.
A szórakoztató rendszer lelke az Amazon Fire TV integrációja, amit a beépített, 31 hüvelykes 4K kijelzőn élvezhetünk, a hangulatot pedig az éppen nézett tartalommal szinkronizálható belső világítás dobja fel. A színváltós külső ugyan csak egy látványos elképzelés, de a hatalmas kijelző a BMW ígérete szerint "hamarosan" tényleg visszaköszön majd egy új modellben.
A gyártó továbbá azt is bejelentette, hogy az i4 e-szedán után az év végéig az iX is kapni fog egy frissítést, ami Hans Zimmer komponálta "hangélményekkel" dobja fel az elektromos SUV-ot.