A gyerekcipőben járó önvezető technológia még sok fejvakarást fog okozni agytrösztöknek, fejlesztőmérnököknek és döntéshozóknak, mire ki lehet jelenteni, hogy nem jár a szükségesnél nagyobb kockázattal. Sok nagyívű tervet akasztottak meg az elmúlt évek fiaskói, amikor egy-egy baleset kapcsán felmerült, hogy érdemes-e belevágni nagyobb beruházásokba az önvezető járművek alkalmazásának elterjesztése érdekében.
A San Franciscó-i Cruise viszont nem tartozik a félősebb cégek közé, és elég biztosak voltak a saját termékükben, a robottaxiban, hogy teszt jelleggel ugyan, de folyamatosan, élesben üzemeltessék önvezető flottájukat az amerikai nagyvárosban egyesek nagy örömére.
A hét elején egy Cruise és egy hagyományos autó álltak meg egymás mellett a piros lámpánál a köztéri kamerák tanúsága szerint. Miután szabad jelzést kaptak, egy nő lelépett a járdáról eléjük. A felvételen látható, amint a hagyományos autó elgázolja a nőt, aki emiatt az önvezető taxi elé esik. A robottaxi a saját rendszerében rögzített adatok szerint vészfékezést kísérelt meg, sikertelenül. A felvételen jól kivehető, hogy a baleset áldozatának lába kilóg a Cruise bal hátsó kereke alól.
A rendőrség utasítására a cég álló helyzetbe kapcsolta a járművet a segítség kieérkezéséig. Amíg nem ért ki a mentő és a helyszínelők, egy biciklis futár próbálta tartani a lelket a sokkos állapotba került nőben. A többszörös sérülést szenvedett személyről a tűzoltó emelték le a robottaxit.
A történet sok negatív aspektusa ellenére az pozitív, hogy a Cruise-t működtető technológia a helyzet szerencsétlensége ellenére jól vizsgázott. Megpróbált megállni, és habár nem sikerült, mikor érezte, hogy valami van a hátsó tengelye alatt, nem ment tovább és bekapcsolta a vészvillogót. Az emberi tényző felelősségét viszont tovább rontotta a másik autó sofőrje, aki a balesetet követően azonnal elhajtott a helyszínről.