A YouTube már rég nem csupán egy videómegosztó, hanem sokak számára megélhetési forrás is, amit alapvetően befolyásolt, hogy tavaly ősszel az üzemeltető drasztikus szigorítást eszközölt a vulgáris beszédet érintően. A novemberben élesített regula ugyanis visszamenőlegesen is letiltotta a hirdetéseket az olyan tartalmakban, amelyek első néhány másodpercében "mérsékelt" vagy "erős" káromkodás hallható, rengeteg youtubert vágva el az érintett videók bevételeitől.
A lépés persze komoly felháborodást szült, a YouTube ezért januárban bejelentette, hogy enyhíteni fog az előírásokon, amit most meg is lépett a platform.
A március 7-től érvénybe lépett szabályozás értelmében immáron a videók bármely pontján elhangozhat mérsékelt káromkodás anélkül, hogy a tartalomgyártó elveszítené a monetizációt. Az erős káromkodások (ehhez a "fuck" szót hozza példaként a szolgáltató) esetében hasonló szabadságot élvezhet a közösség, de fontos különbség, hogy az első 7 másodpercet itt továbbra is kiemelten kezeli a platform.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha ebben az idősávban hangzik el a káromkodás, az adott videó csak limitált hirdetési bevételekben részesülhet. Magyarán a YouTube az arany középútra lépett: a nagy felháborodást okozó teljes demonetizáció helyett mégis ad némi pénzt, de azért nem annyit, mint korábban.
Az új szabályok emellett azt is kimondják, hogy a videókban felcsendülő zenék káromkodásai nem befolyásolják a monetizációs státuszt, a címekben és indexképekben viszont továbbra is tilos a vulgáris szóhasználat, ahogy az mindig is volt.