Az akkor még Facebook, Inc. néven futó Meta Platforms 2014-ben vásárolta fel az igencsak gyerekcipőben járó VR-piac nagyágyúját, az Oculust, már akkor is jelezve, hogy a Mark Zuckerberg-féle vállalat hatalmas potenciált lát a virtuális valósághoz kötődő üzletágban.
Az anyacég tavalyi átkeresztelésével aztán az Oculus név is eltűnt, a csapat napjainkban a Metán belül, Reality Labs néven folytatja a munkáját. Eddigi legsikeresebb terméküket, az eredetileg Oculus Quest 2-ként debütált VR-headsetet pedig már a Meta Quest 2 címkével szerezhetjük be, ám ez nem különösebben zavarhatja a vásárlókat.
Az IDC elemzőcég adatai szerint ugyanis a Meta Quest 2 a történelem legsikeresebb VR-headsete, ami a számok nyelvén annyit tesz, hogy 14,8 millió darabot adtak el belőle a 2020 szeptemberi bemutatása óta, vagyis kevesebb mint két év alatt. Összehasonlításként: a Sony üdvöskéjének, a videójátékos fókuszú PlayStation VR-nak négy év kellett, hogy elérje az 5 milliót.
.@MetaQuestVR OculusQuest2 is the most successful #VR headset to date. With nearly 15mn units sold since its announcement at @facebook Connect 7 in Sep 2020, the Quest2 has contributed to massive growth in VR sales & consumer adoption🏆
— Francisco Jeronimo (He/Him) (@fjeronimo) June 6, 2022
👉VR Sales grew 97% in 2021 & 242% in 1Q22 pic.twitter.com/7dIe42FSo7
A Meta Quest 2 sikere kapcsán az IDC munkatársa, Francisco Jeronimo azt is megosztotta, hogy a VR-hez kötődő termékek eladásai 2021-ben 97%-kal, az idei első negyedévben pedig már szédületes 242%-kal ugrottak meg. Magyarán úgy tűnik, hogy megéri ebbe a szegmensbe fektetni, mert óriási növekedési lehetőségeket rejt.
A Meta Quest 2-t egyébként 299 dollárért kínálják, s jelenleg ez az egyetlen VR-headset, amit megvásárolhatunk Zuckerbergéktől. A termék ugyan továbbra sem mondható öregnek, de a pletykák már az utód körül forognak, amely akár már az idén befuthat, méghozzá Quest 2 Pro néven.