Aki piaci- és önreklámoktól mentesen szeretne zenét hallgatni a világ legnépszerűbb platformján, más előnyökkel egyetemben élvezheti ezeket a prémium előfizetési díj havonkénti átutalásával. Az előfizetési díjak viszonylag ritkán módosulnak, emelkednek a hasonló alkalmazások esetében. Az ilyen lépések hátterében a legkézenfekvőbb magyarázat a veszteséges működés lehet, ami folyamatosan téma a szaksajtóban a Spotify-jal kapcsolatban tulajdonképpen elindulása óta.
Az ilyen lépés mindig kockázatos: bevételi oldalon hiányzó összegeket úgy kell előteremteni, hogy az emelés mértéke ne riassza el a már meglevő előfizetőket, nehogy átesve a ló túloldalára, a cég többet bukjon a távozókon , mint amit nyer az emeléssel.
A Spotify 1 dolláros emelést jelentett most be az Egyesült Államokban, és ezt 50 másik ország előfizetései is hasonló mértékben fogják követni. A cég más hasonló streaming szolgáltatók áremelésével magyarázza a sajátját.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jövő héttől a 9,99 dollárba kerülő prémium előfizetés 10,99-be fog kerülni az Egyesült Államokban. Ezt 1-2 hónapon belül követik a világ többi részének előfizetési díjai, egyelőre Magyarország még nem szerepel a listán, remélhetőleg ebből a hullámból mi most kimaradunk.