A felhasználói adatok a legértékesebb termékek közé tartoznak manapság, ami nem véletlen. A technológia egyre inkább ott van a háztartásokban és a hétköznapokban, és különböző adatokat, statisztikákat gyűjt a szokásainkról, dolgainkról, életünkről. A legjobban az okostelefonok alkalmasak erre, az ezek által rögzített információk sok üzleti szektorban aranyat érnek.
Ez effajta információkkal való kereskedelem virágzik most Kínában. A kínai hatóságok 22 embert tartóztattak le, akik az Apple adatbázisaiból loptak, majd értékesítettek felhasználói adatokat.
Mindegyik külső Apple-forgalmazó és -partner volt, és hozzáfért az iPhone-os felhasználói adatokhoz, telefonszámokhoz és Apple ID-khoz.
Az effajta információkért darabonként 1,5-26 dollárt kaptak, és összesen 7,3 millió dollárt kerestek. Egyelőre nem tudni, hogy hány ember érintett az ügyben, és az sem tiszta, hogy Kínán kívül vannak-e áldozatok.
A kreatív bűnözőkkel szemben szinte lehetetlen tökéletesen megvédeni a személyes adatokat, és figyelembe véve a döbbenetes mennyiségű partnert, forgalmazót és beszállítót (akik valamilyen ponton hozzáférnek az értékes információkhoz) jól látszik, hogy a biztonságot elsődleges prioritásként kezelő óriások sem feltétlen képesek mindent megvédeni, ha nem vagyunk elég éberek.