Múlt héten nem volt túlzottan boldog dolog Apple Pay felhasználónak lenni, a rendszer ugyanis teljesen megbolondult, és elkezdett véletlenszerű tranzakciókat indítani, általában korábbi vagy még aktív előfizetések díját vonta le folyamatosan újra és újra az ügyfelektől.
Később a Magyar Nemzeti Banknak is elege lett már, megunták a káoszt, és egy elég határozott közleményt adtak ki az eset kapcsán. Egyértelmű volt, hogy senki sem veszítette el véglegesen a pénzét, a bankoknak szépen sorban vissza kell majd utalni a tévesen levont összegeket, egyetlen hibás tranzakció sem marad megoldatlanul.
Hétvégén pedig ezek a visszautalások egyes bankoknál már végbe is mentek. Vasárnap délután az OTP sajtóközleményben írta meg, hogy a bank ügyfeleinek nincs semmiféle teendője, gondoskodtak a téves utalásokról, és jóváírták a több mint 325 ezer tételt. Hasonló közleményt adott ki a CIB Bank is vasárnap, ők is visszautaltál már az ügyfeleknek az összes téves levonást. És ugyanígy tett a tegnapi nap folyamán a Gránit Bank is.
Az Erste múlt héten pénteken kezdett bele az utalgatásba, egyelőre nem tudni, hogy végeztek-e, a Raiffeisen pedig elvileg a héten fogja befejezni az utalásokat. A legtöbb érintett tehát már vagy visszakapta a pénzét, vagy napokon belül számíthat erre, senki sem fog mínuszban maradni.