A hónap elején derült ki, hogy az Apple egy új hirdetéstípust tesztel az App Store-ban, amellyel az alkalmazásokat helyezhetik előtérbe a fejlesztők. A lépést már önmagában is az iPhone-okon (és iPadeken) látható reklámok mennyiségének növeléseként foghattuk fel, azonban könnyen lehet, hogy ez csak egy nagyobb offenzíva első lépése volt.
A veterán szivárogtatónak számító Mark Gurman, a Bloomberg szerzője ugyanis a legutóbbi hírlevelében arról írt, hogy az idei év elején az Apple hirdetési csapatai "megvetették a lábukat" a szolgáltatási üzletágon belül, mivel a cég igyekszik jobban kihasználni a gyári appokban rejlő reklámlehetőségeket.
A hirdetésekért felelős Todd Teresi állítólag már közvetlenül a szolgáltatásokat dirigáló alelnöknek, Eddy Cue-nak felel, és két számjegyűre szeretné növelni az Apple jelenleg évi 2-3 milliárd dolláros hirdetési bevételeit, amely nagy része az App Store keresési eredményeiben felbukkanó fizetett találatokból (Apple Search Ads) származik.
Ennek jegyében pedig Gurman szerint a jövőben az olyan almás alkalmazásokban is megjelennek majd a reklámok, mint a Könyvek, a Podcastek vagy az Apple TV+. A Bloomberg újságírója szerint a cupertinóiak emellett házon belül már az Apple Térképekben elhelyezett keresési hirdetések lehetőségét is vizsgálják.
Idővel elválik, hogy mindez végül igaznak bizonyul-e, egyesek viszont máris arról beszélnek, hogy a követés adatvédelmi szempontokkal indokolt megnehezítése is csak az Apple saját hirdetéseinek készítette elő a terepet. Mint ismert, a cég tavaly lehetővé tette, hogy az iOS-es és iPadOS-es felhasználók letiltsák a felhasználók hirdetési célú követését az alkalmazásokban, amely alaposan betett a célzott reklámokból élő cégeknek, köztük a Facebooknak is.