A Facebook szárnyai alá tartozó Oculus kapcsán nemrég arról a kellemetlen hírről számolhattunk be, hogy Zuckerbergék reklámokkal kísérleteznek a népszerű Oculus Quest 2 headset játékaiban, ami miatt az egyik fejlesztő máris visszavonulót fújt.
Nemrég viszont egy sokkal kellemesebb bejelentéssel állt elő a Facebook: szoftveresen turbózzák fel a Quest 2 beépített szenzorait, hogy a fejlesztők kevert valóság-élményekhez is használhassák a fekete-fehér képet.
Az eszköz Passthrough funkciója eredetileg arra szolgálna, hogy a headsetet viselő felhasználók szemügyre vehessék a környezetüket, a Passthrough API Experimental nevű alkalmazásprogramozási felület viszont most megnyitja az utat az élő kép és a VR-elemek összemosása előtt.
Az Oculus közleménye szerint a Passthrough szenzorainak felhasználásával virtuális monitorokon keresztül kommunikálhatunk távoli munkatársainkkal, játékbeli ellenfeleink a saját nappalinkban is elrejtőzhetnek, s ugyanabban a szobában akár többen is osztozhatunk majd a VR-tartalmakon.
Az API segítségével a fejlesztők kedvükre "öltöztethetik" a Passtrough kezdetleges képét, melynek feldolgozása a Facebook ígérete szerint az eszközön történik, így elvileg az alkalmazások nem láthatják és nem is tárolhatják azt.
A funkció kísérleti változata első körben a Unityvel dolgozó fejlesztőknek lesz elérhető, az alkalmazásokban pedig az év későbbi szakaszában debütálhat.