A TikToknak ma már közel 700 millió aktív felhasználója van, ami nem akármilyen teljesítmény a kevesebb, mint 5 éve indult zenés-videós platformtól. A zajos sikerben kulcsszerepe van a szolgáltatást hajtó ajánlási algoritmusnak is, ami gondoskodik róla, hogy a felhasználók nehezen szakadjanak el a tartalmak pörgetésétől.
A TikTok mögött álló ByteDance ezért sokáig úgy kezelte a motorként szolgáló mesterséges intelligenciát, mint a Coca-Coca az üdítőital formuláját: hétpecsétes titokként. Most azonban nagyot változott a helyzet, a Financial Times jelentéséből ugyanis kiderült, hogy BytePlus néven júniusban egy teljesen új vállalat alakult a platformot hajtó technológiák értékesítésére.
A BytePlus potenciális ügyfelei más cégek, akik a saját szolgáltatásaikat szeretnék javítani a ByteDance eljárásaival. A FT szerint már van is néhány korai jelentkező a portékára: az amerikai Goat (divat), a szingapúri WeGo (utazás) és az indonéz Chilibeli (online bevásárlás).
Az új cég az ajánlásokat hajtó mesterséges intelligencián túl olyan megoldásokat is kínál, mint például a beszéd- és szövegfordítás, az élő videóeffektek, vagy a felhasználók mozgását (tánc, gesztusok) 18 pont figyelésével követő algoritmus. Ezek mellett pedig elemzési és menedzsment-eszközök között is válogathatnak az ügyfelek.
A Financial Times értesülései szerint a BytePlus központja Szingapúrban található, de máris vannak irodái Hong Kongban és Londonban is, valamint keresi a lehetőséget a szabadalmai amerikai bejegyzésére. A byteplus.com-on már elérhető a cég weboldala, LinkedInen pedig böngészhető a profilja is.
Habár az évekig tartó titkolózás után elsőre meglepőnek tűnhet a ByteDance lépése, valójában nagyon is logikus, hiszen az üzleti ügyfelek újabb, stabil bevételi forrást biztosíthatnak a kínai cégnek, ami ráadásul már évek óta jelen van a területen a Slack-/Microsoft Teams-rivális Larkkal. Felhasználói oldalról pedig abban áll a hír jelentősége, hogy a jövőben akár külsős alkalmazásokban is találkozhatunk a TikTok algoritmusaival.