Hirdetés

Per indult az NFT-vásárlók részéről a Nike ellen



|

Az RTFKT projekt leállítása miatt döntöttek úgy egyes vásárlók, hogy perre mennek a cégóriással.

Hirdetés

A Nike most bírósági eljárással néz szembe, miután egy csoport NFT-vásárló pert indított ellene New York állam keleti körzetében. A felperesek azzal vádolják a sportóriást, hogy "kirántotta a szőnyeget" a befektetők alól, amikor tavaly úgy döntött, leállítja az RTFKT nevű digitális cipőprojekttel kapcsolatos tevékenységét. A panaszosok azt állítják, hogy ha tudták volna, hogy a megvásárolt digitális eszközök "regisztrálatlan értékpapírok," sosem fektettek volna be ezekbe az NFT-kbe - számolt be róla a Reuters.

A 2021-es NFT-őrület csúcsán a Nike megvásárolta az akkor nagy figyelmet kapó RTFKT céget, ezzel igyekezve részesedni a digitális műalkotások piacából. A projekt azonban sosem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és hasonlóan a Starbucks Odyssey program kudarcához, végül teljes leállítás mellett döntöttek. A bejelentést tavaly decemberben tették közzé az RTFKT hivatalos X (korábban Twitter) fiókján, közölve, hogy 2024 januárjának végére a projektet teljes egészében megszüntetik.

A felperesek a bíróságtól több mint 5 millió dollár értékű, meg nem határozott összegű kártérítést követelnek, hivatkozva New York, Kalifornia, Florida és Oregon államok fogyasztóvédelmi törvényeinek megsértésére.

Hirdetés

A RTFKT leállása után a projekt láthatóan gyakorlatilag egyetlen ember, Samuel Cardillo kezébe került, aki a CloneX NFT-khez kapcsolódó műalkotások eltűnését - majd későbbi visszatérését - próbálta kezelni és dokumentálni közösségi médiás bejegyzéseiben. A CloneX egyébként az RTFKT egyik zászlóshajója volt, amely eredetileg nagy reményekkel indult, de a technikai problémák és a háttérben zajló szervezeti leépítés végül megroppantotta a projektet.

Az ügy rávilágít a digitális eszközök piacának egyre szaporodó jogi buktatóira: a szabályozatlan NFT-projektek körül kialakuló fogyasztóvédelmi aggályok egyre komolyabb következményekkel járhatnak a nagyvállalatok számára is. A Nike példája azt mutatja, hogy még a világ egyik legerősebb márkája sem immunis a digitális gazdaság kockázataira.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.