A Netflix tavaly egymást követően több pénzügyi negyedévben is a felhasználói tábora és a bevételei visszaeséséről számolt be, így a piacvezető streamingplatform kénytelen volt válság-üzemmódba kapcsolni: megszorításokat hajtottak végre a cégnél, valamint bevezettek egy reklámokkal támogatott csomagot és betiltották a jelszavak megosztását.
Már korábban is voltak arra utaló jelentések, hogy a stratégia nagyon bevált a szolgáltatónak, a vállalat legújabb eredményei pedig végképp nem hagynak kétséget a sikert illetően.
A 2023-as második negyedévről szóló beszámoló alapján ugyanis a Netflix 5,9 millió új előfizetőt szerzett a tárgyalt időszakban, 8,2 milliárd dolláros bevétel mellett 1,8 milliárd dolláros működési nyereséget érve el. A vezetőségi magyarázat szerint a bevételek 80 százaléka a jelszómegosztás üldözésének köszönhető, melynek hatására sokan a zsebükbe nyúltak. Az érintett felhasználóknak erre két módjuk van: vagy saját fiókot hoznak létre, vagy havi 990 forintos vendégfelhasználói fiókra váltanak, melynek ára egy meglévő előfizetéshez adódik hozzá.
"Májusban sikeresen elindítottuk a fizetős megosztást több mint 100 országban, ami bevételi bázisunk több mint 80%-át teszi ki. A bevétel minden régióban magasabb, mint a bevezetés előtt, a regisztrációk mennyisége pedig már most meghaladja a lemondásokét."
- dicsekszik a jelentés. A platformnak ezzel már 238,4 millió előfizetője van, a második negyedéves gyarapodás pedig 8%-al múlta felül a 2022-es Q2-ben produkált eredményt. Ami pedig a bevétel növekedését illeti, az előző év azonos időszakához képest ezúttal 2,7%-al több pénzt szedett be a Netflix. A cég azzal számol, hogy az év végéig 18-20%-os működési árréssel fog operálni.
A szolgáltató szerint a lendület a következő negyedévben is kitart, amikor is még magasabb, 8,5 milliárd dolláros bevételt jósol magának a vállalat. A jelszómegosztás elleni harc mellett a reklámokkal támogatott csomagnak is szerepe van a sikerben, amely a tengerentúlon már elkezdte leváltani a legolcsóbb prémium konstrukciót, vagyis aki kedvező áron akar filmezni, az előbb-utóbb kénytelen lesz megbarátkozni a hirdetésekkel.