Ahogy telnek a napok az orosz-ukrán háborúban, egyre több nagyvállalat dönt úgy, hogy csatlakozik az Oroszországot sújtó nemzetközi szankciókhoz, így felfüggesztette az orosz ügyfelek kiszolgálását többek között a Microsoft, az Apple és a Samsung is.
Pénteken egy újabb tech-cég, a Cogent Communications jelentett be egy hasonló lépést, ám mivel a washingtoni székhelyű vállalat az Oroszországból kiáramló internetforgalom második legnagyobb szeletét szolgálja ki, többen kritizálták a lépést.
A Cogent ügyvezető igazgatója, David Schaeffer a korlátozás bejelentésekor maga is kiemelte, hogy nehéz döntést kellett meghozniuk. Ők is figyelembe vették ugyanis, hogy a tévét, a nyomtatott sajtót, és a rádiókat közvetlenül vagy oligarcháin keresztül uraló orosz állami médiával szemben gyakorlatilag az internet, és azon belül is a közösségi média az egyetlen olyan színtér, ahol az orosz állampolgárok szabadon tájékozódhatnak például az ellenzék álláspontjáról. Így sokan nem nézik jó szemmel, ha az orosz állam saját korlátozásait tovább súlyosbítják a nyugati cégek azzal, hogy elvágják az oroszokat a szabad információáramlás utolsó megmaradt csatornáitól.
A Cogent Communications viszont ezzel szemben fontosabbnak tartotta, hogy az általuk nyújtott hálózati infrastruktúra ne kerülhessen felhasználásra az orosz hibrid háborús módszerek kapcsán. A hagyományos fegyveres akciókat ugyanis nagyszabású kibertámadások kísérik, illetve a háborúval kapcsolatos orosz narratíva terjesztésére is használnak online felületeket.