A televíziók piacán két technológia jelenti a csúcskategóriát, az OLED és a QLED. De nem csak technológiák feszülnek itt egymásnak, hanem gyártók is: előbbire az LG, utóbbira a Samsung esküszik, és értelemszerűen mindkettő az elsőségre törekszik. Épp ezért kapóra jött nekik egy friss felmérés, amely megmondja, ki az első közülük.
Az IHS Markit nevű piackutató cég nemrég közzétette, hogy állnak a tévé-eladások a felhasznált technológiák tükrében. Eszerint 2018-ban 2,7 millió QLED tévét vásároltak, míg OLED-ből valamivel kevesebb, 2,5 millió fogyott. A Samsung tehát győztesnek érezhette magát és rögtön neki is állt kihirdetni, miszerint ők állnak a csúcskategóriás tévék piacának élén.
Ehhez képest az LG is megszólalt, méghozzá ugyanezen kutatás adataira hivatkozva. Ebben ugyanis az is szerepel, hogy míg QLED tévéket 6,3 milliárd dollárért értékesítettek tavaly, az OLED-ekből 6,5 milliárd folyt be. Tehát lehet, hogy darabszám szerint a Samsung a nyerő, de a bevétel az LG-nek kedvez. Szóval csodálatos a cicaharc, ahol mindkét oldalnak a maga logikája szerint igaza van.
Viszont csendben meg kell jegyezni, hogy ez csak ama bizonyos éjjeliedényben tomboló vihar, ugyanis az igazán nagy darabszámok és összegek még nem ebben a kategóriában mozognak. A világ tévés piacát ugyanis továbbra is a belépő és középkategóriára célzó LCD tévék uralják, nem is akármilyen előnnyel, tessék szépen a fenti számokhoz hasonlítani a most következőket. LCD tévéből ugyanis tavaly 216,2 millió darabot értékesítettek, az ezekből bezsebelt összeg pedig 102,6 milliárd dollárra rúgott.