Már az év eleje óta rebesgetik, hogy az idei csúcs iPphone-ok bejelentése esélyesen későbbre tolódhat azért, mert a koronavírus és az általa okozott logisztikai, gyártási problémák miatt nem készül el időre a megfelelő mennyiségű termék. Az Apple egy ideig cáfolta a dolgot, aztán nemrég annyit már elismertek egyes vezetők, hogytalán néhány hét csúszásra valóban számítani lehet. Egy megbízható forrás szerint ez a néhány hét egy egész hónapot jelenthet.
Jon Prosser egy olyan "profi szivárogtató", akinek az Apple belső köreiből származó hírei rendre igaznak bizonyultak a múltban, szóval ha valamit leír, annak érdemes hitelt adni. Az úriember tegnap egy frappánsan összeszedett tweetben fedte fel, mit tudott meg az őszi Apple-bejelentésekről és az új eszközök szállítási idejéről, ez pedig megmutatja, hogy tényleg combos késésre lehet készülni, amit az Apple szeptemberben más termékcsoportok bemutatójával igyekszik menteni.
Prosser szerint az iPhone 12 család hivatalos bemutatójára a 42. héten kerül sor, amely október 12-vel indul. Ez tehát nem 1-2 hét, hanem konkrétan egy hónap késés az általában szeptember 10-e környékére időzített iPhone launchokhoz képest. A szivárogtató úgy tudja, az előrendeléseket már a bemutató napjától fogadja az Apple, az első körben érintett országokban pedig a következő héttől kapják meg a készülékeket az előrendelők. Ami pedig még húzósabb, az iPhone 12 Pro mobilok előrendelése csak novemberben indul, és abban a hónapban valamivel később kezdik őket szállítani.
New, adjusted Apple dates!
— Jon Prosser (@jon_prosser) August 12, 2020
Apple Watch & iPad
- Via press release
- Week 37 w/c Sep 7
iPhone 12 event
- Week 42 w/c Oct 12
iPhone 12 devices
- Preorders week 42 w/c Oct 12
- Shipping week 43 w/c Oct 19
iPhone 12 Pro devices
- Preorder and shipping in Nov (no exact date yet)
Szeptemberben viszont nem maradunk Apple bejelentés nélkül, a 37. héten, tehát a szeptember 7-e után mutatják be az idei iPad modelleket, valamint egy új Apple Watch kiadást is. Erre viszont nem húznak fel külön eseményt, hanem állítólag sima sajtóközlemények formájában tájékoztatnak mindenkit a friss termékekről.
Ha valóban ez az idei menetrend, az nagyon nem jó hír az Apple számára, hiszen az iPhone-forgalom jelentős része a karácsony előtti bevásárlási időszakra van kihegyezve, ezért minél többet csúszik ősszel a bejelentés és a készülékek elérhetősége, annál nagyobb összeg potyog ki a gyártó zsebéből.