Az App Annie legutóbbi elemzése a mobilos appok piacát vizsgálta, és megállapították a szakemberek, hogy március első heteiben világszinten átlagosan 20 százalékkal több időt töltöttünk el különféle alkalmazásokban, mint egy évvel korábban. Ezzel párhuzamosan a járvány miatt otthon maradó és sokszor unatkozó emberek több pénzt is fordítanak az appokra. Az első negyedévben az elemzők szerint 23,4 milliárd dollárt meghaladó összeget költöttünk el az alkalmazásboltokban, ekkora értékre pedig még soha nem volt példa.
A statisztikákban több mint 31 milliárd új appletöltést is rögzítettek, ami negyedéves vonatkozásban 15 százalékos emelkedést jelez. Az iOS-es felhasználók több pénzt költöttek, mint az androidosok, viszont az androidos letöltések jelentősen túlszárnyalták az iOS-es letöltéseket.
Nem túl meglepő módon főleg a közösségi és a szórakoztatásra írt appok az igazi slágerek idén, olyannyira népszerűek, hogy még a viszonylag új szolgáltatások, mint a Houseparty vagy a Zoom is pillanatok alatt felfutottak. Az előbbi letöltései 735-szörös mértékben nőttek meg egyetlen hét alatt. A Zoom pedig iOS-en március végére 141 országban vált a legkeresettebb üzleti alkalmazássá. Az elemzők szerint érdekes hónapoknak nézünk elébe, ugyanis elképzelhető, hogy a gazdasági problémák miatt sokan kevesebbet költenek majd hasonló dolgokra a jövőben.