A tavalyi év folyamán 433,1 millió olyan eszközt vásárolt világszerte az emberiség boldogabbik része, melyek az intelligens otthonokhoz köthetőek. Ez pedig 27,6 százalékos növekedést jelent az előző (mármint értelemszerűen a 2016-os) évhez képest. Ha már ekkora számokról van szó, az IDC elemzőcég belenézett az üveggömbjébe, hogy mégis mi várható a közeljövőben. Lelőjük a poént: még nagyobb növekedés, az okosotthon lesz az új "szexi dolog" a tech-világban.
A prognózis szerint az éves növekedés a továbbiakban 18,5 százalékkal számolható, ami azt jelenti, hogy 2022-re az éves eladások közel egymilliárdos számot fognak elérni. Ebből a legnagyobb mennyiségben az okoshangszórók veszik majd ki a részüket, mint amilyen az Amazon Echo, vagy éppen a Google Home. Az olyan eszközök, mint az okostévék, digitális média adapterek, és egyéb IP-kapcsolódású kütyük a 2017-2022-es periódusban várhatóan 8,3 százalékos növekedést érnek majd el, míg az eladásból származó bevételek terén a tévék kerülnek húzó pozícióba.
A prognózis szerint mindebből a Samsung és az LG fogja a legnagyobbat profitálni, amivel nincs is túl sok értelme vitatkozni, ám azt mindenképpen érdemes figyelembe venni, hogy a piac rendkívül gyorsan változik, és nagyon hamar előkerülnek olyan újdonságok, melyek totál átrendezik az erőviszonyokat. Azt se felejtsük el, hogy a kezdeti években egyértelműen a piaci nagyágyúk kaszálnak a legtöbbet, de aztán jönnek a másod- és harmadvonalbeli cégek, akik komoly meglepetéseket is okozhatnak, elég csak az okostelefon-piacon a nevenincs gyártók közül a csúcsra kapaszkodott Huawei, Xiaomi vagy épp az OnePlus nevét említeni.
Abban viszont pillanatnyi kétség sincs, hogy a szegmens dinamikus fejlődése nem fog megtorpanni, hiszen minél jobban fogy az adott technika, annál olcsóbb, tehát egyre elterjedtebb lesz. És akkor aztán eljöhet az is, hogy tényleg megéri okosotthon-eszközöket venni még egy lakótelepi lakásba is átlagos magyar fizetésből.