Bár nem tudnak minden nyelven, jelenleg az okoshangszórók számítanak a legfelkapottabb tech terméknek. A kategóriát az Amazon indította el 2015-ben az Echóval, amely egy hangszóró és egy virtuális asszisztens házasítása volt.
Az Echo és az Alexa asszisztens sikere után a Google érkezett a Home szériával és a Google Assistanttel, majd jött a Microsoft Invoke és a Cortana, valamint az Apple HomePod és a Siri. A Samsung Bixby-alapú megoldása is készül, 2018-ban pedig várhatóan kétszer annyi okoshangszóró talál majd gazdára, mint tavaly (legalábbis a Canalys elemzőcég szerint).
A jelek szerint a mezőnyhöz a Facebook is csatlakozna. Állítólag Aloha és Fiona kódnéven tesztelnek két okoshangszórót. Mindkettő 15 hüvelykes érintőképernyővel rendelkezik, és teszi így lehetővé a kommunikációt és a videós csevegést. A panel az LG Displaytől van, az összeszerelésért a Pegatron felel. A Facebook állítólag a Sony és a Universal Music tartalmaiból kínálhat majd szórakozást.
A nagy képernyő miatt a Facebook egyértelműen az Amazon Echo Show ellenfelét szeretné piacra dobni. Az Amazon megoldása azonban csak 7 hüvelykes kijelzővel bír.
Iparági források szerint az Aloha kódnevű modell Portal néven jelenik meg, és több közösségi funkciója lesz, mint a másiknak. Ez arcfelismerésre is képes lesz, és ennek hála a Facebookra is gyorsan be lehet róla jelentkezni.
Az újdonságok eredetileg májusban jelentek volna meg, de mivel a hangzáson csiszolni kell, ezért júliusra csúsztak. Azt nem tudni, hogy melyik virtuális asszisztens lesz rajtuk.