Az átláthatóság egy olyan téma, amit a tech cégeken is egyre gyakrabban számon kérnek, ezért is dönthetett úgy a trösztellenes perek sorával szembenéző Google, hogy tesz egy apró gesztust a felhasználók felé, és többet árul el a keresési eredmények hátteréről.
Így született meg az év elején bevezetett "Erről az eredményről" nevű funkció, ami egyelőre csak az angol nyelvű felhasználóknak mesél arról, hogy egy adott anyag miért is ugrott fel a találatok listáján.
Az eredmények jobb felső sarkában 3 ponttal jelzett felület eddig csak néhány alap infót árult el: hogy a megjelenített forrás a témába vágó tartalmakra specializálódott, biztonságos, és hogy nem fizetett hirdetést látunk. A Google azonban nemrég frissítette a funkciót, amely ezzel kicsit mélyebben is belemegy az algoritmus működésébe.
A cég által hozott példában a "hogyan kell halat főzni a sütőben" kérdésre érkező találatról a felület már elárulja, hogy a "hogyan", a "főzés", a "hal" és a "sütő" kifejezések, továbbá az olyan kapcsolódó értelmű szavak, mint a "hozzávalók", a "recept" és a "sült" jelenléte miatt került elő. A további indokok között pedig megemlíti a nyelvet és a földrajzi relevanciát is.
A keresőóriás kommentárja szerint a kibővített funkcióval azokat célozzák, akik kevésbé jártasak a rendszer működésében, és szeretnék hatékonyabban használni a Google-t. A frissítés egyelőre csak az Egyesült Államokban elérhető, de a a következő hónapok során szeretnék szélesebb körben is aktiválni.