Google Daydream
(2016-2019)
Ki ne emlékezne rá, hogy a Google-nek volt egy olyan elképzelése is, hogy a telefonokat alakítsa át VR-szemüveggé? A Daydream arra épített volna, hogy nagyon olcsó belépőt nyújt a virtuális világba - a VR szemüveg egy 100 dolláros tok és a telefonod kombinációjaként tizedannyiba került, mint a konkurens megoldások.
Viszont gyorsan kiderült, hogy a mobilok kijelzője nem elég jó, ráadásul az évtized végéhez közeledve az is egyértelművé lett, hogy a felhasználókat nagyjából teljesen hidegen hagyja ez a fajta virtuális valóság. A siker érdeklődés hiányában elmaradt. Egyébként nemcsak a Google hasalt el, hanem ezen a területen nagyjából mindenki.
Nexus Q
(2012)
Ez egy olyan termék, amit a Google valójában a megjelenés előtt elkaszált. Egy korabeli médialejátszóról van szó, amely két dolog miatt került gyorsan a fiók mélyére. Az egyik a prémium árazás volt; a Nexus Q bejelentésekor a Google 299 dolláros árat vizionált, ami egy streaming eszközért nevetségesen sok volt. Hogy mást ne mondjunk, a termékeit folyamatosan túlárazó Apple-nél is csak 99 dollár volt akkoriban az Apple TV.
Ennél is nagyobb gond volt viszont, hogy a Google annyira zárt rendszerben gondolkodott, hogy a Nexus Q csak saját streaming szolgáltatásokat támogatott. Noha az előrendelés elindult, csak egy hónapig élt a lehetőség, maga a termék pedig soha nem került forgalomba.
Google Goggles
(2010-2018)
A Gogglesszel a Google a keresőt gondolta újra, és az ötlet nem is volt rossz: keresőmező helyett a kamerát tudtad használni. A Googles működött szinte mindennel: ha egy vonalkódot olvastál be vele, akkor a termékkel kapcsolatos információkat mutatott, ha a Hősök terét, akkor a tér történetét olvashattad el. A szolgáltatás képes volt felismerni hétköznapi tárgyakat és műalkotásokat is. Hatalmas potenciál volt benne, főleg úgy, hogy fejlesztése egybeesett a Google Glass projekttel és azzal az időszakkal, amikor a kiterjesztett valóságban is nagy fantáziát láttak a gyártók. Viszont utólag már egyértelmű, hogy a Googles túl korán érkezett.
A felhasználói élmény sokszor csorbát szenvedett a gyenge minőségű mobil kamerák miatt, máskor pedig a relatív kicsi adatbázis miatt. A felhasználók igazán sosem kaptak rá a fotó-alapú keresés ízére, a Google így végül feladta a projektet. A cég 2014 és 2018 között gyakorlatilag hozzá sem nyúlt a szolgáltatáshoz. 2018-ban aztán úgy nyugdíjazta, hogy funkcióit átültette egy másik alkalmazásba, a Lensbe. A sokkal jobb mobil kameráknak és a mesterséges intelligenciának hála a Lens teljesen más felhasználói élményt nyújt - a Google akár a Gogglest is tovább vihette volna, de marketing szempontól az új márka bevezetése tényleg jobb ötletnek bizonyult.
Bump
(2009-2014)
Ez a történet egyenesen a gyilkosság kategóriájába illik; a Bump ugyanis még csak nem is a Google-é volt, hanem tőle teljesen független, szorgos kezek készítették. Egy iOS-re és Androidra egyaránt elérhető szoftverről van szó, amely kezdetben a két platform eszközei, később pedig mobil és asztali eszközök között tette nagyon egyszerűvé a fotó- és adatmegosztást felhőn keresztül. Az emberek imádták a Bumpot, amely díjakat nyert, 2013-ban pedig a Time magazin éves toplistájába is bekerült.
Aztán jött a Google, és 2013-ban 35 millió dollár körüli összegért felvásárolta a fejlesztő Bump Technologies vállalatot. Ez eddig igazi sikersztorinak tűnik, a csavar azonban most jön: a Google azzal indította 2014-et, hogy szépen le is lőtte az alkalmazást, amely pillanatok alatt eltűnt az Apple és a Google alkalmazásboltjából is. A keresőóriás nem az alkalmazásban látta meg a fantáziát, hanem azokban a szabadalmakban és technológiákban, amelyeket a Bump Tech birtokolt; minden valószínűség szerint a Bump Technologies csapata vette át az Android fájlmegosztás funkcióinak fejlesztését.
Google Trips
(2016-2019)
Ha szeretsz utazni, valószínűleg nem ismeretlen számodra a Google Trips. Az alkalmazás 2016-ban jelent meg, és nagy segítséget jelentett az utazás tervezésében. Hisz' nemcsak arra tudtad használni, hogy az érdekes helyeket megjelöld benne, hanem arra is, hogy útvonaltervet készíts, akár napokra elosztva, ellenőrizd a nyitvatartási időket, importáld a foglalási adatokat és repülőjegyeket stb.
Hogy a Google pontosan miért döntött a projekt elkaszálása mellett, az máig rejtély - nem lennénk meglepve, ha a döntésnek anyagi háttere lett volna. Ezt támasztja alá, hogy funkciói átkerültek a Térkép alkalmazásba és a keresőbe, valamint a Google Travel szolgáltatásba. Ezzel viszont a Trip jól átgondolt funkcióválasztéka három helyre lett szétszórva, ami a felhasználói élményt alaposan hazavágta.
Neked melyik elkaszált Google-szolgáltatás vagy termék hiányzik leginkább?