A YouTube a világ legnagyobb videós platformja, ezért logikusnak tűnt, hogy érdemes beneveznie a steaming-háborúba, ahol manapság olyan cégek versengenek, mint a Netflix, az Amazon, a Disney és az Apple.
Ezért indult el 2016-ban a YouTube Originals nevű program, melynek keretében egy sor saját műsort gyártottak, köztük vígjáték- és drámasorozatokkal, dokumentumfilmekkel és valóságshowkkal. A Google szárnyai alá tartozó vállalatnak azonban nem sikerült betörnie a showbizniszbe, nemrég ugyanis bejelentették a projekt elkaszálását.
Elsőként a Bloomberg kongatta meg a vészharangot, majd jött a hivatalos megerősítés is Robert Kyncltől, a YouTube üzleti igazgatójától. A vezető Twitter-posztja szerint a továbbiakban inkább a fekete alkotókat segítő alaphoz, a live shopping műsorokhoz, a YouTube Shorts rövid videókhoz és a gyermekműsorokat kínáló YouTube Kidshez csatornázzák be a YouTube Originals forrásait.
An update on YouTube Originals: pic.twitter.com/PixhgZ2yhU
— Robert Kyncl (@rkyncl) January 18, 2022
Kyncl kerüli a kudarc elismerését, és azzal indokolja a döntést, hogy az alkotói közösséget támogató YouTube Partner Program sikere miatt most inkább az említett befektetési lehetőségekre fókuszálnak, mivel ezekkel nagyobb hatással lehetnek a patronáltakra. Ettől függetlenül pedig március elsejével távozik a YouTube Originals vezetője, Susan Daniels is, amit Kyncl a másik kulcsfontosságú tényezőként jelöl meg a saját gyártású műsorok beszántása mögött. A döntés nem érinti az élő szerződéssel bíró műsorokat.
A YouTube Originals elkaszálása nem teljesen váratlan, az utóbbi években ugyanis érezhetően csökkent a projekt lendülete, pedig a platform még azzal is igyekezett növelni a nézettséget, hogy YouTube Premium-előfizetés nélkül is nézhetővé tett bizonyos műsorokat.