Nem titok, hogy a Google sokat szenved azért, hogy a telefonokon kívül, más eszközökön is legyen értelme Androidot használni. Nagy segítség ebben a kampányban a Wear OS-t újragondoló Samsung, ez azonban nem lesz elég az egész pályás letámadáshoz.
Éppen ezért a techóriás egy új taktikához folyamodik, ami a kisebb fejlesztőcsapatok mellett az igazán nagy halaknak is felkeltheti az érdeklődését. A Google a Play Media Experience Program keretein belül 15%-ra csökkenti a saját részesedését, ha a fejlesztő hajlandó az appját több platformon is elérhetővé tenni.
Amennyiben egy fejlesztőcsapat több pénzt szeretne bezsebelni az alkalmazása után, minden feltételnek meg kell felelniük a saját kategóriájukban. Egy videós app például elérhető kell, hogy legyen Android TV-n, Google TV-n és Google Caston is. Egy zenés vagy podcastes app támogatása ki kell, hogy terjedjen Wear OS-re, Android Autóra, Android TV-re és Google Castre is. Esetleg az olvasás a fő profil? Akkor jöhet a tablet, összehajtható eszköz és az Entertainment Space támogatás.
Az azonban még véletlenül sem elég, hogy egyszerűen átméretezett ablakként az új platformokon is megjelenjen valamilyen igénytelen program. Ahhoz, hogy egy app kvalifikálja magát, havi 100 ezer aktív felhasználóval és "erős" értékeléssel kell rendelkezni az alkalmazásboltban.
Egyelőre kérdéses, hogy ez mennyire fog működni, hiszen annak idején a Microsoft is próbálkozott ilyennel a Windows Phone esetében, bár tény, hogy ez a portolás jelentősen kevesebb munkát igényel a fejlesztőktől.