A YouTube az utóbbi években alaposan felcsavarta a videók között- és közben futtatott hirdetések számát, így az embernek néha már olyan érzése van, mintha valamelyik kereskedelmi tévécsatornát nézné, amikor a platformra sodorja az útja.
Erre kínál megoldást az idehaza havi 1790 forintért elérhető, teljes reklámmentességet ígérő YouTube Premium csomag, vagy az élelmesebbeknek a különböző ingyenes hirdetésblokkolók, amelyek akár mobilos böngészőkben is elérhetők (pl. Brave Browser). A jelek szerint azonban a YouTube már nem sokáig tűri a reklámok kijátszását.
Elsőként egy redditező hívta rá fel a figyelmet, hogy a videómegosztóra bejelentkezve az alábbi üzenet fogadta. A felugró ablak arról tájékoztat, hogy a hirdetésblokkolók használata többé nem engedélyezett a platformon, ezért az oldal meglátogatásához vagy a program kikapcsolását kéri, vagy felajánlja a YouTube Premium tagság kipróbálását.
Ha ebből nem lett volna elég egyértelmű a helyzet, a posztnak otthont adó r/YouTube moderátor csapatának küldött üzenetében a YouTube később hivatalosan is megerősítette, hogy valóban tesztelik a reklámblokkolók száműzését.
Az efféle segédprogramok felhasználói így jelenleg csak abban reménykedhetnek, hogy a felháborodás hatására végül mégsem vezetik be a tiltást, hiszen korábban láttunk már erre példát, például a fizetős 4K-videók esetében, vagy a szigorított káromkodási szabályok és az 5 hirdetésből álló reklámblokkok visszavonásánál.