Ahogy arról korábban hírt adtunk, a Chrome 114-ben adott először életjelet magáról a Google 2019-ben beígért követésellenes megoldása, amely a harmadik féltől származó sütiket hivatott leváltani. A Privacy Sandbox néven futó konstrukció lényege, hogy a Google úgynevezett "topikokba" sorolja az embereket azok érdeklődési köre szerint, a hirdetőket pedig csak e témákról tájékoztatja, vagyis azok már nem láthatnak rá az általunk meglátogatott weboldalakra.
Az elmúlt napokban új fokozatba kapcsolt a korszakváltás, mivel a Chrome 115-tel hivatalosan is a népszerű webböngésző része lett a Privacy Sandbox.
A Google erről a Chrome 115 újdonságait felsoroló blogposztban adott hírt, ezzel azonban még közel sem értünk az út végére. A keresőóriás ugyanis csak a későbbiek során, fokozatosan fogja a fejlesztők rendelkezésére bocsátani azokat az alkalmazásprogramozási felületeket (API-kat), amelyekkel kiválthatók a régi, harmadik féltől származó sütik.
A The Verge beszámolója szerint a Google 2023 végén szeretné elindítani a Privacy Sandbox önkéntes tesztprogramját, amelyben a fejlesztők kísérletezhetnek az új megoldás eszközeivel. Ami pedig a nagyközönséget illeti, a vállalat első körben csupán a Chrome felhasználók 1%-ánál, valamikor 2024 első negyedévében fogja letiltani a harmadik félhez köthető sütiket, a harmadik negyedévben azonban már mindenkinél ellehetetleníti a működésüket.
Magyarán még nagyjából egy év, mire a Chrome-felhasználók ténylegesen is megszabadulnak a követéstől, a Google óvatossága viszont érthető, mivel a cég a célzott hirdetések értékesítéséből él, így meg kell róla bizonyosodnia, hogy a partnerek is elégedettek a sütik utódjául szolgáló Privacy Sandbox hatékonyságával. Aki pedig korábban szabadulna a figyelő szemektől, az számos alternatív böngésző közül válogathat, amelyekben nem muszáj együtt élni a követéssel (pl. Firefox, Brave).