Egykor a viselhető eszköz kifejezésről még kapásból a Fitbit jutott eszünkbe, manapság azonban már az Apple és a Xiaomi uralják a piacot. Ami azt illeti, a két óriás fej-fej mellett vezeti a szektort.
Nagy különbség viszont, hogy míg az Apple slágere (Apple Watch) egy teljes értékű okosóra, mostanában már LTE-kapcsolattal; addig a Xiaomi legnépszerűbb terméke (a Mi Band 2) egy olcsó fitneszes karkötő, ami gyakorlatilag óra, lépésszámláló és vitatható pontosságú pulzusmérő.
A Canalys elemzőcég szerint az idei év első negyedévében az Apple 3,8 millió Apple Watch-ot szállított le. A Xiaomi 3,7 millió Mi Band viselhető eszközt. Éves szinten az Apple okosórák eladásai nem változtak. Az Apple és a Xiaomi a piac 18-18 százalékát birtokolják, míg a Fitbitnek 11, a Garminnak és a Huaweinek 7 és 6 százalék jut.
Az elemzők szerint a slágert az LTE-képes Apple Watch Series 3 jelenti, ami külön bevételi forrás a későbbi adatforgalom miatt. Az okosórákat tekintve az Apple után a második legnagyobb gyártóvá a Garmin nőtte ki magát, ami 1 millió ilyen eszközt szállított le az első negyedévben. A Fitbit eladásainak csak a 24 százalékát jelentette a Blaze és a Versa okosóra.
Az összes leszállított viselhető eszköz 43 százaléka volt egyébként okosóra, de az árbevételnek a 80 százalékát tették ki ezek.