Hamarosan tőzsdén a Xiaomi, előtte azonban még nyilvánosságra hozta, hogy az okostelefonos eladásai alaposan fellendültek az idei első negyedévben.
Pontos darabszámokat ugyan nem közölt a kínai óriás, de azt elárulta, hogy igen nagy mértékben, 88 százalékkal emelkedtek az eladásai az idei első három hónap során.
A Counterpoint Research elemzőinek becslései szerint 28,1 millió készüléket szállíthatott le az idei első negyedévben a Xiaomi, ezzel a piaci részesedése globálisan 8 százalék lehet. A többi divízióval együtt 5,3 milliárd dolláros árbevétele volt a cégnek az érintett időszakban. A nullához közelítő haszonkulcs persze nem kedvezett a profitnak, így végül 1,09 milliárd dolláros veszteséget ért el a cég.
Bár a Xiaomi okostelefonos üzletága rohamtempóban fejlődik, magához a céghez egyre kevesebbet tesz hozzá. A mobilos eladások az árbevétel 67,5 százalékát jelentették, tavaly ez a mutató még 70 százalékos volt. A Xiaomi online szolgáltatásaiból és okosotthonokba szánt termékeiből befolyt árbevétele eközben 32 százaléka volt az összes bevételnek (tavaly még 29).
A Xiaomi azt tervezi, hogy a tőzsdére lépésből befolyó összeg 40 százalékát arra fordítja, hogy belép az európai piacra, illetve megerősíti magát Délkelet-Ázsiában. Mindkét régióban az okostelefonokra koncentrál majd.