A Sony úgy döntött, hogy április 1-jével komoly változtatásokat hajt végre. Egy igen meglepő húzásban a vállalat egyesíti más nyereségesebb részlegekkel a mobilos divízióját. A Sony Mobile ennek megfelelően beleolvad a tévékkel, kamerákkal és audioeszközökkel foglalkozó részlegekbe, és létrejön az Electronics Products & Solutions.
Emellett a Sony legendás elnöke, Kazuo Hirai is visszavonul. Miután 35 évet töltött a vállalatnál, idén júniusban visszavonul. Az ügyvezetői pozíciót már egy éve átadta Kenichiro Yoshidának, a jövőben pedig senior tanácsadóként segíti majd a Sonyt, a vállalat vezetésének külön kérésére.
Kazuo Hirai korábban több szempontból is csodát tett a Sonyval, veszteséges ágazatokból nyereséges részlegeket csinált, illetve a gamingdivízióval és a képkezelő szenzorokkal kapcsolatos ötletei is beváltak. Ezek a részlegek azóta is szárnyalnak, és nyereségesebbek, mint valaha. A mobilos részleg azonban továbbra is folyamatosan pénzt veszít.
Tavaly már arról pletykáltak, hogy a Sony egyenesen eladná a mobilos divízióját. A szó-beszédnek most véget vetettek az átszervezési döntések, de egyesek szerint a problémát a szőnyeg alá söpri a vállalat.
Bár a mobilos ágazata veszteséges, a Sony szeretné nyereségessé alakítani, az 5G pedig megfordíthatja a jelenlegi trendeket. Azt egyelőre nem tudni, hogy miként lépne előre ezen a piacon a Sony, de az összeolvadás hatására a másik három üzletág könnyedén elrejti majd a mobilos divízió veszteségeit.
Azt nem tudni, hogy az átszervezések járnak-e elbocsájtásokkal, de decemberben 200 embert küldött el Európában a vállalat, a mostani bejelentéssel egy időben pedig bezárja az egyik nagy gyárát Kínában. A pekingi gyár napokon belül végleg leáll, a gyártást az ígéretek szerint Thaiföldre költöztetik, ami 50 százalékkal csökkenti a költségeket.
A Sony már 2020-ra nyereséges mobilos részleges szeretne, de egyelőre senki sem tudja, hogyan. Jelenleg éves szinten 6,5 millió Xperia mobil talál gazdára, ami nagyon kevés. A Samsung a Galaxy S10 modellekből kevesebb mint egy hónap alatt eladott 10 milliót.
A Sony többször hangoztatta már, hogy nem akarja elhagyni a mobilpiacot, és most is arról beszélt, hogy a stratégiai döntések inkább megerősítik a részleget, mintsem a feledés homályába száműzik. Az Xperia 1 és a már most pletykált Xperia 2 megjelenését sem befolyásolják a történtek. Sajnos a Sony neve már nem azt jelenti a mobilpiacon, mint régen, de annak még a rivális márkák rajongói is örülnének, ha sikerülne megmenteni a mobilos ágazatot.