Az amerikai James Stephen Donaldson, vagyis MrBeast egy ideje már a YouTube legnézettebb videósa, aki 165 millió feliratkozót szórakoztat a feltöltéseivel. A youtuber leginkább arról vált híressé, hogy a platformon keresett vagyonából különböző jótékonysági akciókat szervez, amelyeket filmre vesz, hogy még több pénzt keressen velük.
MrBeast ezért igencsak megosztó személyiség, az ellendrukkerei szerint legalábbis nem a valódi segítő szándék, hanem pusztán a vagyonszerzés motiválja. Ebből annyi bizonyos, hogy a Donaldson az évek során egy precízen bejáratott üzleti gépezetet épített fel, amelyben központi szerepe van az eltúlzott grimaszokat ábrázoló thumbnaileknek, vagyis azoknak a kis képeknek is, amelyek a videók borítóképéül szolgálnak.
Akik már rosszul vannak a 25 éves webceleb mindenhol ott vigyorgó, ámuldozó, felháborodott és csodálkozó ábrázatától, azoknak van egy módfelett kellemetlen hírünk: megjelent egy Chrome-bővítmény, amely a legrosszabb rémálmaikat valóra váltva az összes YouTube-videóra rámásol egy véletlenszerű MrBeast-grimaszt. A YouTube MrBeastify néven futó pluginre egy Twitterező hívta fel először a figyelmet, és már nem lehet visszagyömöszölni abba bizonyos palackba.
There's a chrome extension called MrBeastifier that adds an image of MrBeast to every thumbnail.
— Jay Alto (@theJayAlto) June 30, 2023
Whoever built this. Fair play. pic.twitter.com/JVcqw6ky08
A posztra érkező kommentekből kiderül, hogy a bővítmény az Unneccessary Inventions néven futó YouTube-csatorna egy rajongójának műve. Az említett csatorna tulajdonosa korábban előállt egy MrBeastify nevű webes eszközzel, amely minden feltöltött képre dob egy MrBeast-fejet, a plugin pedig ezt az ötletet járatja a csúcsra azzal, hogy az egész YouTube-ot megfertőzi a jellegzetes thumbnailekkel.
MrBeast egyébként nem csinál titkot belőle, hogy elengedhetetlennek tartja a kattintásgeneráló grimaszolást, így ha egy videója nem teljesít elég jól, a csapata akár utólag is cseréli a thumbnailt, illetve arra is volt már példa, hogy egy hajnyírás után Photoshopban tették vissza a fejére a megszokott frizuráját, hogy ne sérüljön a csatorna összképe. A videós egy korábbi nyilatkozatában úgy saccolta, hogy egy megfelelő thumbnail videónként 10 ezer dollárral dobja meg a bevételeit.