Ha a YouTube-os pénzkeresésről van szó, aligha akadhat nagyobb szaktekintély a platform valaha volt legsikeresebb videósánál, vagyis a MrBeastként világhírűvé vált James Stephen Donaldsonnál, aki az elmúlt évtized során egy 218 millió feliratkozóval bíró csatornát épített fel magának. Az olykor kisebb-nagyobb botrányokat is kiváltó jótékonysági akcióival befutott influenszer híres arról, hogy a legapróbb részletekre is odafigyel, így például elemzési adatok alapján dönti el, hogy nyitott- vagy csukott szájjal szerepeljen a videói indexképein. Ezzel a krédóval sokat jelenthet a frissen elindult ViewStats analitikai platformnak, hogy MrBeast is ott áll mögötte.
A nemrég elérhetővé tett, egyelőre béta üzemmódban futó szolgáltatást Donaldson és a vele együtt dolgozó Chucky Appleby alapították, és lényegében minden fontosabb információt megmutat a YouTube-csatornákról a feliratkozóik számának és nézettségi adataiknak alakulásától egészen a becsült bevételeikig. A Chrome-bővítményként is elérhető oldal kipróbálásához csak fel kell keresni a viewstats.com webcímet, és beírni annak a videósnak a nevét, akire kíváncsiak vagyunk.
MrBeasték azt ígérik, hogy később további eszközökkel bővül a repertoár, így például azt is megmutatják majd, hogy miként teljesítenek a videók az egyik vagy a másik indexképpel. A platform tehát elsősorban nem a kíváncsiskodó közönségnek szól, hanem azoknak a videósoknak, akik a statisztikáik pontos monitorozásával szeretnék hatékonnyá tenni a munkájukat.
Az egyelőre nem ismert, hogy Donaldson és Appleby pontosan miként fognak ebből pénzt csinálni, mivel még nem hozták nyilvánosságra a monetizációs terveiket. A külön cégként üzemelő és a két alapító saját tőkéjéből létrehozott ViewStats persze nem az egyetlen ilyen szolgáltatás, de a YouTube királyának közreműködésével jó esélyekkel száll ringbe a korábban indult riválisokkal szemben.