A RIAA legutóbbi jelentéséből kiderült, hogy Amerikában az emberek többet költöttek zenei CD-kre és bakelitlemezekre, mint amennyit digitális letöltésekre az iTuneson és más helyeken. A fizikai adathordozóra írt zenék eladásai 2018-ban 1,15 milliárd dolláros bevételt generáltak, ami 22,8 százalékkal kevesebb viszont, mint 2017-ben.
A letöltött dalok alig több mint 1 milliárdot hoztak tavaly, ami 26 százalékos visszaesés éves szinten. Eközben viszont a zenei streaming dübörög, a Spotify, az Apple Music és a Tidal népszerűbbek, mint valaha. A kategória 7,4 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 30 százalékos fejlődés egy év alatt. 2015-ben ez az összeg még csak 2,3 milliárd volt. Az amerikai eladások 75 százaléka a streamingből származik. 12 százalék a fizikai formátumokból, 11 pedig a letöltésekből.
A Spotify ennek ellenére még mindig a nyereségszerzéssel küszködik, pedig már 2008-ban elindult. A cég igyekszik meggyőzni az ingyenes felhasználókat, hogy váljanak prémium előfizetővé. Amerikában tavaly 760 millió dollárt hozott az ingyenes, reklámmal támogatott streaming, és 4,7 milliárdot a prémium előfizetői tábor. Amerikában 50,2 millió felhasználó fizet havi díjat valamilyen zenei streamingplatformon, a tábor pedig minden hónapban újabb egymillió ügyféllel bővült.