Az androidos mobilok és az iPhone-ok piaci erőviszonyairól alapvetően csak két beszédes számot érdemes ismerni. Az egyik a szoftveres platformok megoszlása, amely alapján a világon használt mobilok közel 70%-án továbbra is a Google operációs rendszere fut, a másik pedig a legnagyobb példányszámban eladott típusok TOP 10-es listája, ami viszont azt mutatja meg, hogy az egyes készülékekre lebontva már messze az almás ajánlatok a legvonzóbbak a közönség számára.
Valahol ezt a kettősséget köti össze az olyan androidos felhasználók aránya, akik a robotos platformról nyergelnek át az iPhone-t hajtó iOS-re, egy friss jelentés szerint pedig tavaly a korábbinál kevesebb ilyen vásárló akadt.
A Consumer Intelligence Research Partners nemrég hozta nyilvánosságra az Egyesült Államokban elvégzett kutatását, amely alapján a 2023-as évben az újonnan eladott iPhone-ok 13%-a került frissen váltó Android-felhasználókhoz, míg 2022-ben még 15%-on állt ez az arány.
A csökkenés tehát jól látható, ám ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja, 2021-ben és 2020-ban még ennél is alacsonyabb, 11%-os értéket mért az elemzés.
A CIRP szerint az iPhone-eladások 85%-áért a korábbi almás telefonjukat frissítő vásárlók felelősek, erre reagálva pedig az Apple az utóbbi időben már kisebb hangsúlyt fektet az androidosok áttérítésére, és inkább a saját ügyfeleire irányítja a marketingágyúkat, igyekezve az (egyre kevésbé) "zárt kertjében" tartani őket. A tavalyi visszaesésben annak is lehet némi szerepe, hogy a rendszert sújtó hibák miatt a szeptemberben kiadott iOS 17-nek a nincs valami jó híre, amit a platform szokatlanul lassú terjedése is alátámasztani látszik.
Fontos persze megismételni, hogy a CIRP jelentése az amerikai felhasználókra vonatkozik, ahol az iPhone hagyományosan nagyobb népszerűségnek örvend, mint a világ többi részén. Ennek ellenére beszédes, hogy a tengerentúli androidosok mennyire tartják vonzónak az Apple mindenkori ajánlatait, ami az elmúlt évek statisztikái alapján némiképp fluktuáló, ám nagyságrendileg állandó, 11-15%-os arányt mutat.