A közösségi média rendkívül jövedelmező iparág, így évről évre fejlesztők ezrei próbálják megvetni lábukat ezen a piacon. Az érdekesebb próbálkozások közé sorolhatjuk a tavaly megjelent, de csak idén felkapott Clubhouse-t, amely akár több ezer fős csoportokban biztosít lehetőséget hangalapú beszélgetésekre.
Az iOS után Androidon is elérhetővé tett alkalmazást februárban több mint 9 millióan töltötték le melyben sokat segített, hogy Elon Musk is csatlakozott a felhasználók köréhez. A beszélgetők táborát ugyanakkor eddig erősen limitálta, hogy csak meghívó birtokában regisztrálhattunk.
A platform alapítói, Paul Davison és Rohan Seth viszont nemrég bejelentették, hogy kinyitják a kapukat, és hamarosan minden érdeklődő szabadon kipróbálhatja majd a Clubhouse-t. A bővítést hullámokban vezénylik le, mivel Davisonék közlése szerint jelenleg nagyon sokan, kb. 10 millióan várják a regisztráció lehetőségét.
A teljes képhez viszont az is hozzátartozik, hogy a hirtelen fellendülés után a Clubhouse helyzete pillanatnyilag nem olyan ígéretes, mint az év elején volt. Nem elég, hogy csúcsragadozó riválisok sora (pl. Facebook, Spotify) igyekszik másolni az alkalmazás alapötletét, a felhasználók érdeklődése is látványosan apad: a Sensor Tower felmérése szerint áprilisban 66%-ot esett az app letöltőinek száma, a márciusi 2,7 millióról 922 000-re zuhanva.
A nyitást bejelentő blogposztban maguk az alapítók is utalnak erre, megjegyezve, hogy a növekedés során további hullámvölgyekre számítanak, miközben a nagyobb hálózatok irányából érkező "vad" kihívásra is felelniük kell. Mindezek ellenére továbbra is a saját útjukat járják, holott a Twitter korábban dollármilliárdokat ajánlott a platformért.