Nem az Apple az egyetlen, amely új információkat közölt a kibővített- és virtuális valóság-funkciókkal is rendelkező headsetjével kapcsolatban. Míg a cupertinóiak elárulták, hogy a mikor kerül a boltokba a Vision Pro, a Sony a saját, rivális megoldását mutogatta a 2024-es CES alkalmából. Az egyelőre név nélküli, a PlayStation VR2-re hajazó eszközt "térbeli tartalomkészítésre" tervezték, megadva a lehetőséget a felhasználóknak, hogy az Apple Vision Próhoz hasonlóan VR- és AR-funkciókkal is bíró termékének viselése közben 3D modelleket készítsenek. A bemutató során a vállalat részletezte is a kütyü néhány alapvető specifikációját.
A Sony XR headsetje a Qualcomm azon chipkészletére, a Snapdragon XR2+ Gen 2 platformra épül, amelyet a gyártó a CES 2024 elején jelentett be. Ez hajtja meg a kettős 4K OLED mikrokijelzőket, valamint erősségei között van az is, hogy "felhasználó- és térkövetést" kínál a kevert valóságélményekhez. Mindez azt jelenti, hogy a Sony koncepciója egy önálló rendszer, amelynek a működéshez nincs szüksége számítógépre - bár a PSVR-hoz hasonlóan lehet vele játszani, de a Sony vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida elmondása szerint nem ezen van a hangsúly.
A céljuk elsősorban az, hogy a headset "éles vizuális élményt" és "intuitív interakciót" nyújtson a 3D-s tervezéshez, amivel Yoshida arra utalt, hogy a termék célközönségének elsősorban a 3D-vel foglalkozó szakembereket tartják. A készülék egyébként "videóátlátási" funkcióval, hat kamerával és érzékelővel is rendelkezik, a kontrollereit pedig a felhasználók 3D-s tárgyak manipulálására használhatják majd. A headset súlypontját úgy finomhangolták, hogy nagyobb kényelmet nyújtson viselés közben, és a kijelzőrész felhajtható, így az alkotók be- és kiugorhatnak a kevert valóságba.
Az elmondottak és látottak alapján a Sony XR headsetje nem az Apple Vision Pro riválisának ígérkezik, hanem inkább olyan kreatív eszköz lehet, mint amilyen a Microsoft HoloLens. A Sony információi alapján valamikor az év folyamán később kerül piacra a termék.